Heiley 1 vecka och 1 dag!

God kväll!

Nu börjar jag bli lite småtrött måste jag vara riktigt ärlig och säga. Även om jag nog sover väldigt mycket om man jämför med många andra mammor så går jag upp varje natt och ammar precis som alla andra men jag är glad att jag bara behöver gå upp var 3-4 timme och amma för då gnyr Heiley lite smått och efter amning blir det ev blöjbyte och sedan sover jättebra emellan amningarna. Ibland blir det lite oftare men det är inte ofta. Hon har ju en spjälsäng men än har hon aldrig legat i den, hon ligger bredvid mig (jag ligger i mitten) med egen kudde och täcke. Jag vill nämligen ha full koll öve henne och med henne i spjälsängen med spjälsängskydd så ser jag henne inte ens, kommer nog använda den när hon blir lite äldre men nu är det så mysigt att ha henne hos mig. Jag vill kunna hålla om henne och krama henne under natten. Som sagt så trots att jag sover rätt mycket under natten så blir sömnen störd och det gör mycket. Jag får ta igen det sedan när Andy börjat jobba, då kan jag och tjejen sova på dagen ibland vilket jag inte vill göra nu utan ta vara på tiden tillsammans.

Vi gör mer än någonsin på dagarna nu!, känns helt plötsligt som att man börjat leva igen efter att ha gått och bara väntat på att hon ska komma. Nu är vi nästan alltid iväg, antningen hälsar vi på någon eller så är vi och handlar i stan eller liknande.


En bild från förlossningen bara minuter efter att Heiley kommit:)


Även här bara minuter efter hennes födelse :)

Idag tex så var vi i stan och tog bild till tidningen NT som vi ska vara med i (födelseannons) och då beställde vi även kort (samma kort som kommer i tidningen). Ska skicka ett mail till SN (södermanlands nyheter) också och fråga om vi kan vara med där eftersom jag kommer därifrån och känner myckt folk där. Sedan blev det en snabbfika hon mina föräldrar eftersom Kiwi varit där.

När vi väl kom hem bänkade vi oss framför tv'n och snart ska jag fylla i försäkringspapper då vi fixat försäkring till henne. Det märks att man är mamma på så sätt för post som är menade till Heiley står det "till vårdnadshavare" och det är ett kvitto på att man faktiskt har ansvar för en annan människa vilket är en härlig känsla:).

Nej nu vill Heiley ha lite tutte. Hon är en riktigt envis liten tjej då hon redan några dagar efter hennes födelse försökte lyfta sitt huvud och nu håller hon på dagligen och vi märker att hon blir starkare och starkare. Idag lyfte hon tom benen samtidigt (tänk er rygglyft med både över och underdel). Hon blir alltid lika arg på sig själv när det inte går som hon vill. Hon är duktig vår lilla tjej!

Föresten så fyllde Heiley 1 vecka igår Söndag!, tiden har gått ganska fort och vi tycker hon redan börjar ändra lite utseende. Vi har börjat fundera på när vi vill ha hennes dop och ännu är vi inte ritkgit hundra. Vi vill att det ska vara en dag som redan betyder mycket för oss men det är svårt eftersom dop ofta ska vara på helgen. Nåja vi får fundera vidare:).

God natt till er alla!



Stina

Va roligt att allt går bra. Njut för varje dag är en egen dag som aldrig kommer tillbaka. Kram till er

2011-02-01 | 12:05:50 | http://www.buddhas5.wordpress.com
Maria

Vad fina ni är... <3 Är så mysigt att läsa om vad ni pysslar med på dagarna... :) Kram Maria och bebis i magen..

2011-02-02 | 12:35:52 |
Ellie

Maria: vad roligt!, hoppas du och bebisen mår superbra!. Snart har du din egen i famnen:)...kram

2011-02-02 | 17:00:36 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0