1 Januari 2011- Ett nytt år att inleda!

God fortsättning mina vänner!

Då var det äntligen ett nytt år och nu kan allt bara gå bra känns det som!. Vi fick ingen nyårsbebis men vi är iallafall glada att hon blir en 2011 bebis och ingen sen 2010 bebis. Hon kommer ju att komma under Januari och det vet vi ju säkert så det är superbra!. För att sammanfatta året som gått så kan jag väll säga att det varit ett väldigt lugnt år!. Med tanke på att jag blev gravid i april vilket är i början av året så har jag bara viljat njuta av min graviditet vilket jag gjort i fulla drag!. Det är lika bra att njuta nu när man kan för sedan blir det full rulle här hemma och det närmar sig med stormsteg!. Bara 11 dagar kvar nu till hennes beräknade BF datum och vad som hälst kan hända!.

Idag har det varit en riktig slappardag. Inledde dagen med ett besök på förlossningen eftersom jag haft besvär av utslag över stora delar av kroppen som kliar något hemskt! och då jag är höggravid så brukar de skicka en vidare till just förlossningen eftersom det KAN ha något med det att göra. Satt 3 timmar där uppe eftersom de hade många bebisar som ville vara 1 januaribebisar så de hade full rulle. När vi var där hade två bebisar fötts (vi fick tid kl 10) och då var det 4 st mammor som låg inne och skulle föda så det blev ett gäng bebisar idag:). Hur som helst så visste de inte alls vad mina utslag kunde bero på och de trodde inte att de hade med graviditeten att föra men för säkerhets skull tog de leverprover och imorn ska jag in och ta ett annat avancerat prov som jag inte riktigt kommer ihåg vad det var för något. Dock kollade de som vanligt att bebisen mådde bra och allt lät jättefint på hjärtljuden och de gjorde även ett ultraljud för att se fostervattnet och se om allt såg bra ut. Det gjorde det!, hon kunde även konstatera att hon tränar för fullt med att andas in fostervatten vilket hon kunde se på hennes bröstkorg eftersom det rörde sig mycket (såg helt fantastiskt ut att se sin lilla tjej träna*ler*). Det var tydligen ett friskhetstecken vilket gjorde mig och Andy extra glada:). Dessutom såg vi hennes hand och den hade 5 hela fingrar:).

Jag passade även på och fråga om man kan mäta henne ungefärligt och veta ungefärlig vikt men då hon inte hade en så bra ultraljudsmaskin så kunde hon inte se det just då men eftersom hon kände på henne så tyckte hon att det verkade vara en normalstor bebis:).

Nu vill jag mer än gärna att hon ska komma ut!, hon är ju helt färdig nu och när man såg henne så klart på ultraljudet så vill man bara ha henne här och krama om henne, använda hennes fina kläder, vagnen och stoppa ner henne under hennes täcke i sängen.

ÅHH vad jag längtar nu!!

Kollde föresten på H&Ms hemsida efter lite bebiskläder och de har nu fått in sin vårkollektion och det var mycket söta fina kläder med lite mer färg än just rosa som tydligen varit "modefärgen" under vintern:


99:- för body och byxa är superbilligt!


Superfin grön färg som passar både flicka och pojke! 149:-


Detta set är i minsta stl 62 men tycker de är så grymt söta och det passar ju utmärkt till sommaren också och då kommer hon ju kanske kunna ha stl 62 (eller mer) 149:-


Byxa och tröja för 149:- även där och jag blev sååå kär i detta set! sötare får man väll leta efter!.

Är supersugen på att köpa detta men jag väntar nog tills hon kommit för det kan ju vara bra och veta hurs tor hon är och vilka stl man bör köpa större i. Jag kan säga så här!, jag kommer nog skämma bort henne en del haha men helldre det än att vara egenkär och bara tänka på sig själv inte sant?. Självklart anser jag att man ska tänka på sig själv också vilket jag absolut kommer göra MEN det är ju sååå kul och köpa bebis/barnkläder:).

Kram på er!

Josefin -Happy Days-

Hej, vad roligt att du sprang på min blogg och tack så mkt, gjäldjer mig att du gillade mina foton. Stort grattis till underverket i magen med, så mysigt o gå i väntans tider! Måste bara fråga då du skrev att du bor i Skärblacka samt att jag såg ditt efternamn nu. Har gått samma klass på gymnasiet med en tjej som heter Anna Lilja från Skärblacka, du råkar inte vara släkt med henne?



Ha en fin dag!

2011-01-03 | 09:37:44 | http://landhagen.blogg.se/happydays
Ellie

Josefin:Ja jag har märkt att det finns en hel del Liljor i skärblacka men tyvärr vet jag inte om jag är släkt med någon av dom. Då måste jag fråga dig en sak ang ditt forointressen. Skulle du ev vara intresserad av att fota sedan när vår lilla bebis kommit? dvs jag, min man och bebisen? och vad skulle du ev ta för pris då?. Gillar verkligen dina bilder så det skulle vara roligt om du ville:).

Vi hörs säkert igen!

kram på dig och barnen:)

2011-01-03 | 12:34:59 |
Ulrica

Attans att du inte fick bättre svar på vikten då! Men normalstor och helt frisk låter ju strålande!



Hoppas det inte är nåt bråkigt med utslagen!



KRam!

2011-01-03 | 15:10:51 | http://minbebis.com/blogg/mymiracle/
Ellie

Ulrica: ja jag är glad att hon är frisk (iallafall det vi ser nu)och det betyder allt.



Ja utslagen är något konstigt men jag överlever väll, har ju inte långt kvar till förlossning så förhoppningsvis försvinner det då.



Kram och lycka till med tjejen i magen

2011-01-03 | 18:19:36 | http://ellielilja.blogg.se/
Josefin -Happy Days-

Så spännande att det kan bli bebis nu när som helst, finns det något mysigare? :-)



Och jag var tvungen att fråga i alla fall då jag kopplade ihop både efternamn o plats, haha. :-)



Ja jag fotar på uppdrag, har en tvillingfotografering nu i helgen och ett bröllop om två veckor, det är roligt. Jag brukar ta 500 kr för barnfoto och då ingår en cd i priset med framkallningsklara bilder från tillfället vilket jag även har gjort om de bästa till svartvit. Om du är intresserad så kan du maila mig på [email protected]. Vet inte om du sett det men har även en fotoblogg http://landhagen.blogg.se/ där jag lägger in bilder från mina uppdrag. :-)



Kram!

2011-01-03 | 19:22:06 | http://landhagen.blogg.se/happydays
emelie

Hej ellie! Tack för ditt inlägg. visst är dom orättvisa... helt sjukt. särskilt arg blir jag eftersom jag aldrig någonsin har tagit del av fk innan och jag skulle aldrig utnyttja systemet. Jag betalar massor med skatt och sköter mitt jobb. Ändå ska man bli pissad i ansiktet när man väl söker hjälp. det är så många som utnyttjar systemet men det känns som att det är dom som INTE gör det som får avslag.. inte konstigt att folk börjar jobba svart när det blir såhär. hoppas allt är bra med dig o bebben. min mamma förlöste en bebis i vecka 34 igår, o det är den veckan jag är i nu, tänk vad sjukt. kram på dig

2011-01-03 | 20:20:03 | http://minbebis.com/blogg/emeliecabezos
Ellie

Josefin: Ja det finns nog inte mycket som är mysigare med en stor bebismage och en liten bebis som är helt nykläckt hihi.

Självklart ska du fråga!, det är bara att fråga på:).



Ja ha men 500 kr var ju absolut inte dyrt!, kommer garanterat höra av mig när bebisen kommer och vi känner oss redo:). Kollade även in din fotoblogg och måste säga att du är väldigt duktig:). Hör av mig vid ett senare tillfälle till din mail..

kram på dig

2011-01-03 | 22:04:54 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Emelie: Ja visst finns det många som utnyttjar systemet! och precis som du säger så är det oftast dom som inte varit involverade i det som får skit. Håller tummarna att de ändrar sig!. He he ja din bebis kan ju faktiskt också komma snart! här i norrköping förlöser de bebisar från vecka 35 så som sagt det kan ju hända dig också. Min bebis mår bara bra vilket känns väldigt skönt även om jag längtar sååå efter henne. Går på nålar hela tiden och vill att hon ska komma NUUUU!!! hihi..kram

2011-01-03 | 22:09:58 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0