Träningsveckan påbörjad!

Eller ja det har den juförsej varit ett tag med tanke på att det är onsdag men idag blir det första passet på veckan. Blir som vanligt ett pass turbo jam eftersom jag ännu inte vågar gå på pump it up passet ännu. Skulle vilja hitta en rolig styrketräningsvideo men har tyvärr inte hittat någon rolig. Någon som har förslag?.


Nu kör vi!!

Idag var jag hos tandläkaren vilket var snart 5 år sedan!. Jag var säker på att jag skulle ha minst 1 hål efter alla dessa år som jag inte varit där men till min förvåning hade jag inte en enda!. Det jag trodde var ett hål var inget hål, han visste faktiskt inte ens vad jag kunde ha så ont av men han trodde det berodde på att mina tänder tog ojämt när jag bet ihop efter tandregleringen (har/ har haft tandställning men har bara två trådar kvar på baksidorna av tänderna fram både uppe och nere som ska sitta hela livet) så han jömnade till alla tänder och hoppades nu att det skulle bli bättre så vi får väll se. Ska tillbaka dit i mars och ta bort lite tandsten bara. Han tyckte jag hade väldigt fina tänder så han tyckte inte jag behövde komma till honom mer än vart tredje år och det tackar man ju för hihi. Det enda han tyckte jag borde göra är att operera bort två visdomständer på underkäken som ännu inte kommit upp (har 4 men ingen vill komma upp) men det lär jag inte göra på bra många år!, vill absolut inte operera i munnen helst då det ska göra sååå fruktansvärt ont (Andy opererade bort en). Vill verkligen inte!.

Nu ska jag köra igång här! men vi hörs snart igen

pussar!



Madde

Såg er idag i affären, gud vilken fin vagn ni har! :) Hoppas allt är bra och fan vad duktig du är som orkar träna så mkt såhär tidigt! :D

2011-02-16 | 21:57:30 |
Ellie

Madde: jasså gjorde du!! synd att du inte kom fram. Jo jag älskar verkligen vagnen! mycket roligare än alla svarta/bruna etc som är så vanliga...kram

2011-02-16 | 22:00:37 |
Madde

Hade fullt upp just då med bebis och mobilen som ringde, annars hade jag såklart gjort det! Ja den lyste verkligen upp hela affären i allt svart/grått :) Kram

2011-02-17 | 12:01:10 |
Ellie

Madde: så bra! det var liksom hela grejen med att köpa just den gröna vagnen!, att den skulle synas hihi. Hoppas allt är bra med din lilla tjej. Hur "gammal" är hon nu? kram

2011-02-17 | 13:49:10 |
Madde

Den kommer va skitfin i vår! :) Hon blir 5 månader nästa lördag, hon har blivit så himla stor! Inte en lugn stund här hemma :) kram

2011-02-17 | 15:47:04 |
Ellie

Madde: OJ! herregud vad tiden går fort!, det känns som det var nyss som du var gravid!. Hur har det gått med vikten för dig? gått ner allt ännu?. Har du börjat träna något?..kram

2011-02-17 | 19:50:37 |
Madde

Tiden går läskigt fort! Jag har 4 kilo kvar till min inskrivningsvikt, men jag gick ju upp 26 kilo så det är ok :P. Tränar en del här hemma, har inte velat lämna lillan än men ska väl skaffa ett gymkort så småningom haha :P kram

2011-02-18 | 09:11:44 |
Ellie

Madde: Jaha men 4 kilo är absolut inte mycket om du säger att du gick upp 26 kilo!. Jag hade tänkt att ta med mig lillan till gymmet och ha henne i bilbarnstolen och ha henne med under passet så jag kan träna. Bara att amma precis innan man börjar eller direkt efter passet. Hälsobruket har barnhörna sedan när dom blir tillräckligt stora så de kan leka själva. kram

2011-02-18 | 17:21:02 |
Madde

Vadå kan man göra så? Det skulle ju vara det perfekt!! :) Kram

2011-02-19 | 13:27:49 |
Ellie

Madde: Ja det är klart! det är det många gymmare som gör. Tar man med sig bilbarnstolen så tar den ju inte så mycket plats och vi mammor ska ju också få träna:). Jag kommer garanterat göra det sedan när jag börjar så gör det du med!.

2011-02-19 | 17:26:19 |
Madde

jaa fast jag har ju inget körkort så då måste jocke köra oss haha :) men nått måste jag komma på! kram

2011-02-19 | 18:38:35 |
Ellie

Madde: ja jo juförsej men om du har en barnvagn med ligglift så kan du ju ta med den in. Eller om du har något annat som hon kan ligga i fungar ju också. Vet inte men frågar du så kanske du kan ta med hela vagnen och ställa på något bra ställe där inne så har du ju iallafall uppsikt över henne (gymmet är ju inte så stort så du är ju inte långt ifrån henne endå).

2011-02-19 | 19:31:00 |
Madde

Ja, får gå förbi där någon dag och kolla :) Förresten var går du när du går promenader, vet du nån bra väg?

2011-02-19 | 20:43:04 |
Ellie

Madde: Ja det finns två st men ena har jag inte gått själv men ska absolut göra det snart. Bakom vickelbygården finns en hästgård där det går en grusväg upp mot skogen. Går man den genom skogen (det är en väg för bilar men åker sällan någon där utan folk brukar gå där.), man följer den vägen tills man kommer ut till ett villaområde (tror det är gamla skärblacka). Där tar man höger och följer den vägen tills man kommer till ett dagsis på höger sida, därtar man höger längs med dagiset. Då har du rakt fram Annikas kiosk eller vad den nu heter. Där tar jag till höger och kommer då in på sågvägen och sedan raka vägen hem. Svårt dock att förklara om man inte gått där tidigare men du får hänga med någon gång. Den andra vägen är på andra sidan Ica upp mot gårdarna som ligger på andra sidan stora vägen. Den går många och jag tror den är rätt lång.

kram!

2011-02-19 | 22:58:25 |
Madde

Ja vi får gå nån dag så får du visa, jag fattade inte så mkt :P. Har noll lokalsinne verkligen! :P

2011-02-20 | 12:17:37 |
Ellie

Madde: ja du har ju inte bott här så länge heller så då är det inte lätt och veta alla vägar, jag vet ju inte heller alla vägar som finns. Det finns säkert fler promenadstråk men det är inget jag vet något om. Vi får luska reda på fler.

2011-02-20 | 13:34:37 |
Madde

Det tycker jag! Går vi vilse så är det ju bara extra motion, hehe :) Ska du på babyöppet på öppna på tisdag?

2011-02-20 | 17:16:26 |
Ellie

Madde: haha ja men precis! sedan är ju inte blacka så stort så hem hittar man ju alltid haha!, det är bara och kolla efter bruket hihi. Ja jag tänkte nog faktiskt gå dit. Vad gör man där föresten?...kram

2011-02-20 | 21:58:08 |
Madde

Fikar haha :) Nej men pratar med andra mammor och personalen, man kan göra avtryck av bebisens händer och fötter, de har ju babysång också, hur mysigt som helst. Massa saker :) Vid 2 är babysången då ska vi dit :). Kram

2011-02-20 | 23:57:41 |
Anonym

Madde: Ok men kostar det något att fika? kan vara bra och veta om man ska ta med pengar:). Jag kommer nog dit redan vid 13 sedan får vi se om vi stannar hela tiden eller om vi går hem efter ett par timmar..

2011-02-21 | 00:02:06 |
Madde

Ja det kostar litegrann så ta med en tjuga eller nått :) Ja vi kommer också dit någon gång då :)

2011-02-21 | 09:46:36 |
Ellie

Madde: ok så bra då vet jag:)

2011-02-21 | 13:35:25 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0