Tandläkaren var det ja!!

Fredag kväll och jag sitter här och har svinont i munnen!. Som ni vet var jag hos tandläkaren här om dagen och då petade han med "det vassa instrumentet" längst bak när visdomständerna sitter (mina har inte växt ut ännu). Han kunde då konstatera att båda på underkäken var precis under tandköttet men att de inte kommer att komma upp pga av hur de sitter. han tyckte därför att jag borde operera bort dom eftersom det kan komma in bakterier under tandköttet och angripa tanden som ligger där under. Visst tänkte jag men jag har inte haft problem med den tidigare så jag kan ju lika bra vänta. Jo men säkert! Nu idag så har jag haft sååå fruktansvärt ont där bak och det har varit sååå svullet (säkert pga av att han stack hål på tandkättet där visdomstanden sitter) och så har det kommit in bakterier där så jag fått inflammation. Har knappt kunnat tugga alls idag och därför köpte vi munskölj så jag kan göra rent ordentligt där. Då börjar det att blöda och det lossnade en liten liten klump där ifrån, nu är det inte lika svullet men tandköttet är "löst" där och vid tanden bredvid så nu lär det komma in massor med bakterier!. Jag är såå orolig att det ska bli en ordentlig inflammation och detta pga av att han gjorde fel!. Ska ringa dit på måndag så får vi se vad dom säger.


Heiley här om morgonen, hon ser så fridfull ut när hon sover:)


En bild från tidigare idag:)

För övrigt har vi fikat hos Heileys faster och kusin och pratade en massa. Lilla Neo har blivit så stor så han tom kan stå upp (han är8 månader). Tänk vad tiden går fort!.

Träning:


Igår blev det lite träning. Egentligen sa jag ju att jag skulle stretcha men det blev ett pass turbojam igen. Det gick super och jag passade även på att köra lite smått styrla med mina 3 kiloshantlar (wow! snacka om tungt va! hihi). Körde lite crunches också då jag konstaterade att mina magmuskler är där de ska (man kan göra ett test genom att göra en crunches och känna med fingertopparna där magmusklerna delar sig. Är det då mer än 2,5 cm mellan dom är dom inte i sitt ursprungliga läge och man ska vänta med magträningen). Andy kunde kostatera att jag hade ca 0,5-1 cm mellan dom så det är ju bra!. Körde även lite ryggresningar, bicepscurl, triceps och lite hantellyft för axlarna. Som sagt, ett bra pass!.


Nu blir det melodifestivalen!

 kram




Anna

Vad gjorde tandläkaren för fel menar du?

2011-02-21 | 12:52:44 |
Ellie

Anna: jag tror tandläkaren petade hål på tandköttet så det blev blodfyllt och blev svullet och sedan när jag "råkade" tugga på den sidan så sprack det och det började blöda. Problemet nu är väll att det på så sätt har kommit in bakterier vid visdomstanden då det var där det blev blodfyllt och så blev det ju en öppen ficka. Hoppas du förstår hur jag menar..kram

2011-02-21 | 13:34:39 |
Anna

Men det ingår väl i hans uppgift att undersöka tandköttet där bak vilket de bla gör genom att sticka med nål. Friskt tandkött ska inte ha några problem med det.

2011-02-21 | 15:30:17 |
Ellie

Anna: jo då tandköttet var det inget fel på men problemet är att eftersom visdomstanden inte kommit upp över huvud taget så när han stack hål så blev det väll som en ficka fylld med blod eftersom han stack flera gånger. Jag har aldrig haft problem där tidigare men det fick jag nu när han var och petade. Tycker inte man petar på ett sånt ställe om han själv sa att det var stor risk att det skulle bli inflamation, då borde man ju istället undvika det. Nåja det är bra nu iallafall så det är bra det.

2011-02-21 | 17:56:22 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0