Sammanfattning av träningsveckan

Då var söndagen här igen och snart börjar en ny vecka med nya spännade saker. Att vara nybliven mamma så är dagarna aldrig lika så veckorna blir oftast ganska roliga endå trots att man ibland inte har så mycket att göra förutom att ta hand om lillan då det ofta innebär ammning, blöjbyte, sömn och lite vaken tid även om det inte är så mycket avc det. Idag har hon tex sovit nästan hela dagen (är dock vaken nu och ligger och småpratar lite i Andys knä). Anledningen tilla tt hon sover så mycket idag tror jag är för att hon hade så ont i magen igår, har aldrig hört henne skrika så mycket och jag blev nästan panikslagen och började nästan gråta för jag visste inte vad jag skulle göra, hon var verkligen sååå ledsen!. Det kändes nästan som att hon skulle gå sönder vilken sekund som helst. Det resulterade i att hon sov HEEELA natten och jag var tvungen att väcka henne vid 4 för att ge henne lite mat. Sedan sov hon fram till halv 10 och sedan nästan hela dagen förutom små vakenuppehåll hehe. Nu är hon dock glad igen och hon tom vaknade i morse med ett leende på läpparna, sååå skönt!.




Även denna vecka har träningen gått riktigt bra. Har hunnit med 4 träningspass varav 3 st turbojampass på 43 min vardera och ett pass insanity cardio recovery som innebär en del stretch och lite styrkeöningar med kroppen som tyngd, riktigt jobbigt var det. Det var även några övningar i knäböj (med kroppstyngden) och utfall, först tänkte jag hoppa dessa övningar men då "fitnessgurulina" sa att jag kunde köra försiktiga knäböj med benen ihop och att jag kniper (knipövningar som man gör efter förlossningen för att stärka upp bäckenbotten muskelaturen) under övningen så gick det bra. Testade det och det gick bra och det resulterade i träningsvärk i benen idag hihi.

Så här har veckan sett ut:

Vecka 7:

Måndag:
Turbojam 43 min

Tisdag: Vila

Onsdag: Turbojam 43 min

Torsdag: Vila

Fredag: Turbojam 43min

Lördag: Beachbody insanity cardio recovery 33 min

Söndag: Vila

Jag var riktigt sugen på att köra ett pass till idag men nej, 4 pass får räcka men sedan har man ju inte ätit så nyttigt idag heller så det skulle behövt ett pass till egentligen men vad fan, man lever bara en gång hihi. Sedan om någon vecka eller 2 funderar jag på att ta ett steg längre i träningen genom att lägga till ett pass till de dagar jag tränar i form av promenad, crosstrainer eller liknande. Detta för att ev få fart på viktminskningen.

Nu ska vi kolla lite film och jag ska ge Heiley sitt kvällsmål vilket är mjölk mjölk mjölk och detta från min egen tutte hihi..

sov gott!


Linda Ljungkvist

Aldrig kul när dom får så där,det e jätte jobbigt när dom bara skriker o skriker o man vet att man inte kan hjälpa dom utan att bara vara där och hålla om dom och vagga tills det går över. Va så för mig med i början jag håll nästan oxå på att gråta när han hade det jobbigt..det skär i hjärtat när man hör dom va sååå ledsna.



Skönt att det va bättre sen,ja det tar mycket energi av dom att skrika så där o mycket då blir dom jätte trötta. kram

2011-02-21 | 10:40:54 |
Ellie

Linda: ja det är såå hemskt! sån tur är så har det bara hänt en gång (peppar peppar). kram

2011-02-21 | 13:36:52 |
Ulrica

Turbojam? Vad tusan är det?! Shit får ångest när jag ser hur mycket du tränar! God, idag kör jag igång! Har nog varit lite mesig, känner av i fogarna lite så vart lite nojig.. Men nu fan!

2011-02-24 | 09:22:07 | http://minbebis.com/blogg/mymiracle/
Ellie

Ulrica: Det är ett pass med inspiration från kampsporten med slag och sparkar men som gruppträning och man är själv och inte två och två. Kan kolla om jag hittar en video som visar passet så förstår du. Ha ha jag är lite småmesig också faktiskt, vågar inte ta i om jag känner av något. Ibland kan jag känna att jag är lite öm i "forgarna" men så länge det inte gör ont ska det inte vara någon fara. Egentligen ska man nog vänta med och träna men jag har fått för mig att ju snabbare man kommer igång desto lättare blir det med att ta igen sig efter förlossningen och komma i hyfsad form iallafall men det är ju olika för alla så stressa inte!. Kör om du känner för det!..kram

2011-02-24 | 12:44:38 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0