Känns superbra!

God kväll i stugorna!

Hoppas ni haft en skön dag!

Jag har iallafall haft ett strålande träningspass idag!. ALLT kändes precis som innan jag var gravid!, massor med energi (trots att jag var supertrött innan passet) och jag vågade faktiskt ta i mycket mer idag än tidigare för jag hade verkligen inte ont någonstans och inget som kändes konstigt. Vilken härlig känsla det var!. Jag vågade tom ta några hopprepsskutt även om de inte var direkt "hopp" men jag lyfte iallafall på fötterna haha!.





Nu börjar dock john blund att kasta sömnljus i ögonen på mig och Heiley ligger snällt i sin babysitter under tiden jag skriver här. Imorn blir det ev ett pass stretch för det kan faktiskt behövas, dock måste man vara extra försiktig efter en förlossning/graviditet då man har större risk att skada sig då kroppen då speciellt bäcken och fogar luckrats upp och är extra rörliga mot innan. Dock vill man ju behålla rörligheten även om jag aldrig direkt varit stel av mig hur lite jag än stretchat men det kan vara skönt med tanke på att man trotsallt går och bär en 3600g tung bebis hela dagarna.

Detta vill jag börja köra NUUU!!. Dock är det nog lite väl tung och jobbig träning bara 3 veckor efter förlossningen men SNART




www.beachbody.com



Sofia

Skönt att det känns bra med träningen men tänk ändå på att det kan komma saker i efterhand även om allt känns bara bra nu så är det ju en fysisk omöjlighet att kroppen redan stabiliserats sig :). Min syster fick barn för ett par år sedan och har det senaste året fått lite problem med inkontinens (som kan bero på att hon började träna tufft för tidigt efter grav. enligt hennes bm) Oftast i samband vid skrattanfall och just vid hopp etc. och ja, hon har knipit ;) Bara en liten tanke.....

2011-02-17 | 06:22:48 |
Ellie

Sofia: jag kan mycket väl tänka mig att sånt kan hända och självklart är kroppen inte återställd ännu utan det kommer nog ta tid. Nu vet jag ju inte om du tränar något men har man väl börjat är det svårt att inte träna för mycket hi hi. Dock kör jag efter dagsformen och eftersom det kändes bra igår så körde jag lite lite hårdare. Hade jag mått dåligt efteråt så vet man att man ska ta det lugnt endå. Det lilla minsta jag känner obehag så kör jag väldigt lugnt eller slutar.

2011-02-17 | 10:10:44 |
Eiims

Hej! Såg att du tänkte börja med insanity sen. vet du något mer om träningsformen?

2011-02-17 | 11:04:02 | http://eiims.blogspot.com
Ellie

Eiims: Det beror på vad du menar med "vet mer om träningsformen". Vad exakt vill du veta?.

2011-02-17 | 11:54:49 |
Michaela - I Väntan På Lillfisen

Ja vi ska få gå på besök på förlossningen,japp det blir vrinnevi för min del!



Ja det låter konstigt att det är så olika :S Ja gud ja,inte många veckor kvar nu.. Ska bli rätt skönt!



Hoppas bara allt går som jag vill så kommer jag va mycket nöjd sen.. Allt bra med er o lilltjejen?



Kram

Ellie

Michaela: Hmm det var väldigt konstigt! speciellt eftersom det är på samma sjukhus, då borde ju alla göra på samma sätt speciellt när det gäller en sån sak. Jo allt är bara bra med mig och tjejen. Du ska se att det kommer bli supermysigt med den lille/lilla sedan:).

2011-02-17 | 14:15:00 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0