Första besöket från BVC

God middag på er!

Här hemma är det lugna gatan. Heiley sitter i pappas knä och får höra honom sjunga (som vanligt haha). Jag har precis gett henne mat och innan dess låg vi båda och sov, kan säga att det behövdes!. Det var första gången jag sov på dagen, vanligtvis nöjer jag mig med att sova på natten även om sömnen blir störd av diverse amningar. Nu kände jag dock att jag behövde det eftersom vi tidigare idag var ute på vår första långpromenad!. Egentligen var det nog lite för långt för mig för jag fick bra ont i underredet efter ett tag haha. De brukar ju rekommendera att man tar små promenader och sedan stegrar men för en som är van att träna rätt hårt är det svårt att ta till sig förrän det är för sent. Jag försökte dock gå rätt långsamt för att orka gå hela rundan, nu hjälpte det inte till hundra procent men men jag får väll skylla mig själv.

Heiley älskade iallafall att gå promenad då hon låg så snällt i vagnen och sov hela vägen runt. Hon är mer och mer vaken nu vilket så klart är väldigt roligt!.


Heiley älskar verkligen sin vagn. En favorit hemma är babysittern som hon mer än gärna sover i :)






Hästarna som bor ett stenkast från oss:).


Kiwi älskar verkligen Heiley. Hon ska alltid vara med och se till att allt är bra med henne. Har vi varit ute vare sig kiwi varit med eller inte så måste hon få hälsa på henne när Heiley kommer hem så hon ser att hon mår bra.

Igår fick vi besök av BVC för första gången. Vi ringde och sa att vi inte fått någon tid från dom och de hade tydligen inte fått Heileys papper ännu och därför hade vi inte fått en tid inbokad. Dock hade hon väll tydligen ganska lite och göra för hon sa att hon kunde komma direkt på ett besök (BVC ligger 10 min promenad härifrån). Väl här fick vi en hel del information om vaccinationer och när dom ges, vi gick igenom Heileys journal som fortfarande var rätt tom. Vi fick veta lite om deras verksamhet och att det finns något som heter öppna förskolan där föräldrar och barn är välkommna och umgås med andra föräldrar. De hade även bebistider så jag funderar på att gå dit något dag och se om det är något intressant. Det stod att de ibland har babymassage och det är ju alltid kul och lära sig så varför inte?.

Hur som helst så vägde hon Heiley och hon vägde nu 3490g vilket betyder att hon gått upp sedan vi vägde henne sist (då var det 3315g och födelsevikten var 3560g). Hon har ännu inte nått sin födelsevikt ännu men det är iallafall på rätt väg. Nästa besök är nästa tisdag och då ska vi mäta henne, ska bli kul och se om hon växt något sedan förlossningen:). Vi gjorde en grov uträkning på hur lång hon ev kan bli som vuxen. Det är BARA en riktigt GROV räkning men det är kul och räkna och se om det stämmer sedn i slutänden. När vi räknade så skulle hon kunna bli 168 cm lång som vuxen så det är ju 10 cm längre än mig. Det lär väll bli "lilla mamma" sedan haha. Man räknar enligt följande:

mammas längd+ pappas längd
158cm+191cm = 349

ta värdet och dela det med 2
349/2= 174,5cm

Ta det värdet och -6,5cm om du har en flicka
174,5-6,5=
168cm lång!

Nu ikväll kommer det nog bli väldigt lugnt. Ska duscha lite och ev ska jag bada Heiley för andra gången. Annars så tänkte jag passa på att dammsuga för det kan verkligen behövas. Huset behöver ju inte förfalla bara för att man fått barn hihi.

Hoppas ni haft en skön och solig dag!

kram





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0