Soffpotatisar!

Det är jag och Heiley det!. Dagen har bara inneburit en massa soffsittande!. Vi har haft det så tråkigt, vi försökte hitta på lite saker men det blev bara i form av 2 sagor, lite disk, lite sprattlande på golvet, vila, sova etc. Nåja sånna dagar är väll bra på sina sätt också men endå. Jag har ju blivit van att alltid vara på språng så det känns tråkigt att bara vara helt plötsligt. Imorn dock är det öppna förskolan igen och träffa några mammor. Det ska bli roligt!.

Nu är det inte långt kvar tills Heiley kan krypa!. Nu nyligen låg hon på soffan och hade armarna i brösthöjd när hon låg på mage och sträckte armarna så hela överkroppen inkl magen var långt ifrån golvet!. Nu är det bara benen kvar och OJ så arg hon blev när hon märkte att hon inte klarade det!. Men hon blev så glad när vi berömde henne och puscha på henne. Det är säkert bara dagar kvar nu för det vet vi av erfarenhet att det går oftast väldigt fort när dom fått smak på det. Som när hon lärde sig sitta. En dag satte vi henne upp och då satt hån i kanske 15 sek utan att ramla, sedan några dagar senare satt hon som om hon inte gjort annat i hela sitt liv. Hoppas hoppas det kommer snart!.


mammas lilla sprattelmaja. Hon kan inte ligga still länge nu för tiden:).


Lite 80-tal är det men tyckte hon var så enormt gullig i sin stickade tröja och mössan. Det fick hon av mormor för bra länge sedan men det har varit lite för varmt för att ha på sig, passade bra en grå och lite kylig dag som denna:).


Detta har jag även hunnit med idag. Våra 225 bilder kom idag och nu har jag ramat in några av dom jag framkallde i svartvitt. Ska hänga upp dom i hallen sedan men det får Andy hjälpa mig med:).


Glömde föresten skriva att jag mätte och vägde Heiley i tisdags när vi var på förskolan och hon vägde nu 8176g och var 70,6 cm lång. Det betyder att hon bara gått upp 100g sedan 14 Juli och det är ju inte så konsitgt som hon rör sig nu för tiden:). Sedan hade hon bara blivit 0,6mm längre men amn kan ju inte växa hur mycket som helst! då skulle hon ju bli en flaggstång haha.

Orkar inte skriva så mycket mer nu. Har en massa på bebisboken.se att skriva då jag börjat med veckodagboken men det tar sin lilla tid när man ska börja från vecka 1 (första veckan efter hennes födelse) och hela 28 veckor till. Då får jag gå tillbaka i bloggen och läsa vad vi gjorde då och skriva in sedan. Dock är det något som vi kommer att ha glödje av hela livet sedan så det är klart att det får ta sin lilla tid. Ska skriva dagbok i den boken i 52 veckor enligt den så det är ju ett tag:).

Hoppas ni haft en bra dag!

Kramar från Heiley och mig

Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Åh så söt hon var i sina gula kläder, underbar mössa!! :D Vet tyvärr inte alls om det säljs i någon svensk webshop, men det borde det ju nästan göra tycker jag, även om det är ett norsk märke - testa att googla :D Kram

2011-08-11 | 09:46:44 | http://madeleines.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0