Potträning!

God kväll!

Vi har haft ännu en lugn dag här hemma. Heiley och jag har varit på några promenader under dagen som kanske blivit 75 min totalt. Det är fortfarande höst och på något vis har jag längtat till hösten. Det brukar jag aldrig göra men nu kan man sitta hemma med tända ljus en tråkig, regnig dag och bara mysa:). Det har blivit en sån dag idag kan jag säga. Vi var en sväng till Karin och lilla Felica vid lunch och fikade lite och barnen fick ligga på golvet och spratla. Sedan har vi bara varit hemma och jag har nyligen badat Heiley och nu sover hon så sött.

Hon har föresten varit jätteduktig idag!. Vi satte henne på pottan innan vi badade men då gjorde hon inget men sedan efter badet satte vi henne och då kissade hon nästan direkt!. Det är andra gången nu och mamma blir så stolt!. Kan tillägga att vi inte tränar henne knappt alls utan vi sätter henne om hon inte kissat så mycket i blöjan för då är det störst chans att hon kissar på pottan:). Dock är man inte så motiverad alla gånger så det blir väldigt sällan än så länge men all träning är ju bra och ju mer hon vänjer sig desto bättre:).

Nu blir det snart lite kvällsmål sedan blir det väll att lägga sig.

Måste fråga och jag vet att jag kanske låter tjatig men är det något ni vill speciellt att jag ska skriva om?, ibland har man lite svårt och komma på ämnen så ni är alltid välkommna med förslag!. Tveka inte och skriv en kommentar!

Kram och god natt från oss.


Det är ju en klassiker att man somnar med tidningen över ansiktet, även hos små bebisar:D.

Malene

Vad söt hon är er dotter!



Vad är syftet med att potträna henne nu? Jag bara undrar.. Kryper hon än? Melker ligger inte still en sekund längre, dock hasar han och rullar mest men krypet är nära!

2011-08-16 | 08:14:06 | http://fitnesslifestyle.blogg.se/
anna

Lite mer träning kanske då det är en träningsblogg? Hade varit roligt att se hur det går för dig, bilder osv! Och även lite tips på hur man kommer igång efter graviditet och kommer tillbaka till sin gamla form.

2011-08-16 | 10:58:00 |
Åsa

Kan du inte köra lite recensioner av olika barngrejer?

Typ vilka kläder som ser fina ut med är helt opraktiska eller vad du tycker man kan köpa begangnat vs nytt.



Och skriv självklart om träning med bebis!

2011-08-16 | 15:13:15 |
Ellie

Anna: Ja jag förstår att ni vill ha mer träning, dock känner jag mig så omotiverad till att alltid skriva om det. Visst jag behöver ju inte dokumentera min träning för det tycker jag själv är supertråkigt att läsa om men mer träningsämnen ska jag försöka få till. Ang min form så står det välidgt stilla nu, har ju så mycket annat att tänka på men så fort lillskuttan börjar krya förväntar jag mig att det ska börja rasa med tanke på att man får springa runt som en yr höna hihi..Tack för dina tips!

2011-08-16 | 21:55:01 |
Ellie

Åsa: Hm vilken bra ide! det har jag faktiskt aldrig tänkt på! det där med barngrejerna!. Det ska jag absolut göra!. Tack för tipsen och fortsätt gärna läsa bloggen!

2011-08-16 | 21:58:20 |
Ellie

Marlene: Malene: Tack gumman vad snällt sagt!. Anledningen till att jag potttränar henne lite nu är för att förhoppningsvis få henne att bli blöjfri lite fortare. Hörde det på tv att man normalt sett väntar tills barnet är ca 3-4 innan man pottränar dom men att det absolut inte är fel att börja tidigare. Även om hon inte skulle bli helt torr tidigt så har hon iallafall blivit "vän" med pottan. Nej tyvärr kryper hon inte ännu men hon är så nära att göra det. Hon rullar runt eller vrider sig runt på mage men hon kommer varken framåt eller bakåt hihi. Nej still är dom verkligen inte!, inte ens i knät, de lilla fröna:)...kram

2011-08-16 | 21:59:23 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0