Första doppet!!

Gud vilket härligt väder vi har haft här i Skärblacka i några dagar nu!, riktigt varmt och skönt har det varit så idag passade jag och familjen på att åka och bada, vårt första dopp för i år!. Dock var det inte i skön utan i badhuset hihi, jag kände att det skulle vara så kul och ta med skrollan och låta henne bada för första gången i sitt liv. Vi köpte nämligen en flyt"ring" till bebisar igår så man slipper hålla i henne. Ni skulle sett henne när vi kom till badhuset och vi skulle duscha innan vi skulle ut och bada. Hon tittade sig runt som bara den och undrade var i hela friden hon hade hamnat. Sedan när vi kom ut bland poolerna så sken hon upp som en sol och började sprattla. Vi satte henne i sin flytring och hon tyckte det var superkul och kunde själv simma runt och hon spratlade som en liten hund med benen för att ta sig fram, så söt så!.


En trött liten tjej direkt efter badet




Min prinsessa i hennes nya klänning!


Heiley har fått en potta!. Vi ska inte pottträna henne så seriöst ännu men hon ska få bekanta sig lite med den för vi har en filosofi som lyder "ju tidigare desto bättre". Hon blev ätteglad när vi satte henne där, dock gjorde hon varken nummer 1 eller 2 hihi:).


Efter ca 30 min bad var hon så trött så vi tog upp henne och hon slocknade ganska snart. Sedan påväg hem var hon som en helt annan bebis, vet inte riktigt i vilken värld hon var i men hon var knäpptyst och bara stirrade rakt fram. Vi åkte förbid mormor för att hämta Kiwi som var hos dom under tiden vi badade och Heiley bara blängde på henne, helt nollställd. Sedan såg det nästan ut som att hon sov med ögonen öppna för hon bara stirrade rakt fram. Jag tror hon blev så trött av dagens bad att hon helt enkelt blev stum haha!, stackare!.

Tyvärr togs inga bilder från doppet eftersom vi båda badade.

Nu har jag nyligen städat hela huset och blev klar precis, är så trött nu så det blir sängen kan jag lova. Heiley har sovit sedan typ 21,30 så hon sover så sött så.

Glömde föresten säga att det blev ett gympass igår så nu har jag härlig träningsvärk överallt!.

Hoppas ni får en underbar fredag!/kram



Linda Ljungkvist

dom brukar bli jätte trötta när dom fått badat :) dom säger ju oxå att mellan 25-30 min rekomenderas att dom e i inte längre då blir det för jobbigt för dom. Kul att hon gillade det :) smart med badringen. kram

2011-08-05 | 09:54:02 |
Ellie

Linda: jo hon brukar bli trött när vi badar hemma också. Vi badade inte mer än 30 min för det hade hon nog inte orkat heller hi hi kram

2011-08-05 | 15:13:20 |
Linda Ljungkvist

blev nu lite inspererad att själv köpa e potta till viktor som du skriver kan ju va bra att vänja dom vid den redan nu så vet dom sedan vad den e till för och då kanske även det går lite lättare med potträningen :) hade själv ingen tanke på potta ännu fören du skrev om det så tack :) kram

2011-08-06 | 20:35:42 |
Ellie

Linda: Ja men faktiskt! fick inspirationen av the doctors på tv4 att det var några systrar som hade döttrar som var 8 månader och som redan går på pottan, dock tror jag itne dom är helt torra men går på pottan gör dom iallafall. Då menade läkarna på det att vanligtvis börjar man med pottträning vid 2-3 års ålder men det är ingn som sagt att man måste vänta så länge, allt handlar ju om träning och inget med ålder och göra egentligen..



Lycka till!

2011-08-06 | 21:33:13 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0