Dagens fråga

Har fått en fråga från Åsa som jag tänkt svara på:


Hej, Jag ska själv ha barn snart och undrar: vad är det mest "onödiga" du (så här i efterhand...) köpte innan bebisen kom och vad har du köpt som varit det bästa/mest använda du köpt?

Grattis till bebisen först och främst!, du har en härlig tid framför dig!. Det sämsta köpet vi gjort måste nog vara badbaljan vi köpte. Vi har badkar och ett litet badrum så för oss blev det bara sååå himla jobbigt varje gång vi skulle fylla baljan och sedan hälla ut vattnet. Nu badar antingen jag eller pappa med henne och det är mycket smidigare!. Så länge du har badkar så lovar jag att det är enklare att bada själv, då lägger man enkelt bebisen mellan benen (sätt ihop benen framför dig) och då har man båda händerna fria och kan tvätta väldigt enkelt överallt. Sedan när dom blir större sprattlar dom gärna hej vilt när man har dom så:). Har man dusch är det säkert mycket smidigare med balja istället.

Det bästa köpet vi gjort (förutom vagnen så klart) måste vara babysittern!. Det är det bästa som finns när man behöver ha händerna fria och då speciellt när de är riktigt små. Nu är lära gå stolen en stor favorit både för oss och lilla Heiley. Om du ska köpa babysitter så försök se till att köpa en som man kan reglera både huvudänden och fotänden och som gungar bra, de är sååå himla bra och riktigt små bebisar kan ligga i dom eftersom de har fullt liggläge. Bara lite tips!.
Hoppas du fått svar på din fråga!...stor lycka till med bebisen!



Emelie

Haha vad roligt. Jag skulle lätt svars samma sak- badbaljan!!! Har typ använt den 2-3 ggr?!?! O killis har typ gallskrikit varje gång då! Har man eget badkar hemma så behöver man verkligen ingen balja. Kan isåfall tänka mig att man använder den senare när dom är lite större typ nästa sommar. Så kan han bada i den ute i trädgården typ :) ang mitt inlägg: ja han åt nog lite för mkt:D tack för tipsen o det med ridning också.. Kanske ska börja sen när vi flyttst till huset, finns en hästgård typ 500 m från vårt hus..!!! Ska kolla med dom :)

2011-08-03 | 11:16:38 | http://Minbebis.com/blogg/emeliecabezos
Ellie

Emelie: Ha ha ja det är samma här. Kanske har använt baljan 2-3 gånger men tyckte det var för bökigt. Ja när de är större är det kanske lite lättare som du säger men jag har köpt en pool till Heiley som vi har ute som hon plaskar i, det tyckte hon var jättekul!. Jag hästar är helt underbara!, vi har flera hästgårdar i närheten och närmaste ligger typ 2 min bort men jag har inte tagit mig för och gått dit:S..

2011-08-03 | 15:28:53 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0