Dagen idag och dagens träning

God kväll!

Då var man fräch igen efter en varm härlig dusch!. Kom nyligen hem från gymmet efter att ha kört ett pass bräda/styrka. Det var tydligen något nytt pass och det var väll egentligen inte meningen att jag skulle gå på det men av en ren slump var jag inne på gymmets hemsida och kollade schemat och såg passet kl 20. Då bestämde jag mig direkt på att åka dit och köra. Sagt och gjort och efter 1 timme var det så skönt att ha rört lite på sig. Det var ett slags bodypump pass fast med lite step up (enkel) och mycket tyngre styrka med stång och färre reps. Jag som är vana tt ha TUNGA vikter och köra fortare tyckte inte själva styrkan var superjobbig men oftast känns det dagen efter att man tagit i tillräckligt hehe. Ibland är det ju inte hur tungt man kör som är viktigast utan HUR man kör. Körde dock med en vikt på 20 kilo genom nästan hela passet så det fick duga.


En bild tagen för någon vecka sedan.

Jag är ju egentligen mest sugen på att köra gruppträning nu efter att ha gymtränat enbart och det börja bli lite smått omotiverade. Det som är problemet är ju att jag har så svårt att komma iväg på dessa gruppträningspass eftersom de flesta ligger på kvällen och Andy jobbar 2-3 skift vilket innebär att jag bara kommer iväg på dessa pass varannan vecka vilket känns väldigt tråkigt. De har heller ingen barnpassning så det alternavtivet gick upp i rök direkt. Nåja vi får se hur jag löser det.

Förövrigt så har dagen inte varot så speciell. Jag och Heiley har varit ute på en liten längre promenadrunda på ca 40-45 min (med hunden dock) och en lite kortare på ca 20 min.

Det har kommit lite bloggförslag om att jag ska skriva mer om träning eftersom det här är en träningsblogg. Jag förstår att ni vill ha mer sånt men jag har kommit ifrån det lite, att skriva om träning,speciellt min egen. Jag funderar faktiskt på att byta namn till något annat, dock kommer det alltid att vara en skvätt träning och bloggen kommer att vara som den är nu men bara för att inte få stämpeln "träningsblogg". Meningen med bloggnamnet "träningsmamman" var för att få in lite träning i namnet och för att jag skriver en helt del om mitt mammaliv och därför helt enkelt "träningsmamman". Någon som har något annat förslag kanske?.

Jag ska försöka få in lite mer träning i form av träningstips eller liknande, jag ska försöka dock blir det ingen 100% träningsblogg och jag hoppas ni har överseende med detta och att ni fortsätter följa oss:). Alla nya bloggläsare är så klart varmt välkommna!.

Nu blir det att krama kudden!.

God natt!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0