Ikeashopping

God kväll!

Klockan är på tok för mycket för att blogga för jag känner att jag börjar somna snart. Dock tänkte jag göra ett lite snabbt inlägg. Var på Ikea idag för att inhandla lite småsaker som behövdes. Tänkte även kolla lite på soffor oh soffbord. Någon som vet något om Ektorpsofforna? är dom bra?. Jag tycker dock är grymt snygga men har öven hört att de ska vara väldigt dåliga?, någon som vet?. Hittade tyvärr inget soffbord som föll oss i smaken men det finns ju på fler ställen sån tur är.


Heileys första matservis:) inhandlad på Ikea för 39:- för ett set:).


Dessa tvättlappar är tydligen en stor hit bland föräldrar, har fått tipset att köpa ett gäng eftersom dom är bra till allt!. 10 st för 29:- så jag köpte två pack med titalt 20 st för 58kr:).


Köpte även denna låda som Heiley ska ha sina leksaker i. 3st kostade 19 kr men vi köpte bara en.


Denna servis köpte vi i 18 delar, superbra!.


Tidigare idag var vi på BVC för lite vägning och mätning och jag höll på att få en chock vilket även bvcssk också fick för Heiley vägde nämligen 6205g vilket betyder att hon gått upp yttligare 335g på 1 vecka!. Måste se till att få lite ordning på mattiderna och dra ner lite för hon får ju inte rulla fram!. Hon mätte även 61 cm lång vilket är +0,5 cm på 1 vecka.


Denna gjorde jag för ca 1 vecka sedan på öppna förskolan. Heileys hand och fot!. Tyvärr blev namnet och daturmet bak och fram eller snarare bokstäverna. Fick dock förklarat att det är rätt charmigt så det fick bli så:).


Mammas lilla sockis:)



Nu måste jag krypa ner och krama kudden och min kära dotter som ligger och TOK snarkar:), av någon anledning blir man väldigt avslappnad av att höra henne snarka, dock gäller det inte när Andy snarkar haha. Gav henne nyligen massage så hon blev nog trött :).

God natt!

Anna

Du slutar inte förvåna iaf :-)

2011-04-20 | 08:37:08 |
Linda Ljungkvist

ja dom där tvättlapparna är kanon,bra att du fått tips till dom.Dom behövs sen när hon börjar dregla kan jag lova dig då går dom åt som sol i smörsken :) nu kan jag ej leva utan dom hehe...

hoppas det e bra med er annars nu??



här e det bara bra,viktor har nu lärt sig rulla från mage till rygg :) han har även en gång rullar från rygg till mage,så nu e det jätte spännande o kul att se hans framsteg.

Kramar

2011-04-20 | 09:07:55 |
Ellie

Linda: ja dreglar gör hon! och kräks också för den delen och det är superbra och ha en sån till hands än att slita fram massa papper som kostar. Kan lova att det gått åt en massa tvättlappar och toapapper innan vi köpte dessa sp jag hoppas det blir mindre av det nu:).

Kul att han börjar lära sig lite nya saker. När började du ge honom smakportioner?...kram

2011-04-20 | 13:33:02 |
Linda Ljungkvist

ja dom e jätte bra :) ja det e jätte kul :) såg att dottra börjar oxå göra lite framsteg,kul. ja du jag började 2veckor innan han blev 4månader, så sen när han va 4månader kunde äta någorlunda större portioner då :) och gröten älskar han.



kan ge dig ett tips och det e att ej börja med fruktpurerna fören lite senare,du kan ha det i gröten om du vill. utan kör grönsaker o rotfrukterna först för när jag väl började med frukten då ville han ej sen ha det andra sen utan bara frukt och gröt. Så nu e det att truga med det andra o hoppas på att han vill börja äta det här sen.

kram

2011-04-21 | 09:36:12 |
Michaela - Elias Mamma

tvättlapparna är guld värda! helt klockrena.. Speciellt med att det är olika färger också för då kan man ha olika färger till olika områden..



Jag har till exempel de blå till blöjbyte och resten som kräk/dreggel osv

Ellie

Linda: jag kan tänka mig att det blir svårare att få dom att äta rotfruktspureer när de ätit frukt innan. Frukt är ju sötare och vi människor gillar ju söta saker av helt naturliga själ. Heiley har fått smaka på lite banan (ytterst lite) oxh så har jag gett henne 1 tsk potatis och palsternacka och båda gillade hon starkt!, inte en enda min gjorde hon så jag tror hon kommer bli lätt att få att börja äta sedan..



Michaela: ja så kan man ju också göra!, smart!. Hoppas allt är bra med lillkillen!

2011-04-21 | 22:07:34 |
Linda Ljungkvist

va kul :) det hoppas vi på :) jag har nu börjat med att han får smaka våran mat eftersom han snart e 6månader och han tycker det e jätte spännande o faktikst lite bättre än matpureerna,så kanske ska gå på dom pureerna som smakar lite mera han verkar tycka om att det smakar.för dom som e från 4mån dom e ju osockrade o smäkar typ inget,så vi får se hur det kommer gå här nu fram över hehe.

2011-04-25 | 11:48:08 | http://metrobloggen.se/kristina86
Ellie

Linda: jaså vad spännande!. Heiley testade majs och potatis idag, hon har bara ätit majspure två dagar och nu hade dom ingen ren majs så det fick bli blandat med potatis:). Jag vill testa morot men bvc sa att det kunde vara förstoppande så jag vill nog vänta lite med det, iallafall tills hon ärit lite till iallafall.

2011-04-25 | 16:15:28 |
Linda Ljungkvist

ja viktor gillade ej majsen,jaha det visste jag ej, igår testade jag en puree gröt med annanas o mango i och det va tydligen ej bra för han fick en allergiskreaktion fick röda utslag i ansiktet o huvudet så det kliade på han när han blev varm o för det så kunde han ej somna fören halv tolv i går kväll. så nu ska jag ej ge han det så får hoppas att det ej händer igen. den va från 6månader,men tips testa ej annanas fören hon blivit äldre utifall barn reagerar på det,ja ska höra med bvc idag om det. Kram

2011-04-26 | 08:42:29 |
Ellie

Linda: jaha! oj hoppas det blir bättre snart!. Kan tänka mig att annanas är lite svårt för små barn eftersom det är en ganska "stark" frukt. Kan tänka mig att det är lätt att utveckla allergi om man äter det speciellt som liten.

2011-04-26 | 23:12:37 |
Linda Ljungkvist

ja nu mår han bra så det e skön :) ja det e ju det. men får testa sen igen när han blivit äldre o se om det funkar då.

2011-04-28 | 10:36:56 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0