Onsdag mitt i veckan

Ingen vagn har kommit ännu men igår fick vi en orderstatus att vårt paket nu är skickat så förhoppningsvis kommer det imorn!. Då kommer som sagt vagnen, bilbarnstolen, ligglift och lite småsaker till vagnen. Det kommer bli rena julafton när det kommer hihi.

Imorn ska jag in till stan och göra lite ärenden. Ev kommer en kompis över också som jag itne träffat på snart 1 år så det ska bli riktigt trevligt.


Mätte magen tidigare idag och den mäter nu 98 cm runt om :S. Nu verkar den skena iväg mer eller mindre. Jag ser ingen skillnad alls men jag går ju med den jämt :). De jag träffat säger att den växt massor!. Jag får väll lita på det hihi.


Imorn har jag gått 23 gångna veckor och det går sakta men säkert frammåt. Ska bli så kul och se vad könet blir för då kan man köpa allt som man inte kunnat köpa hittills pga av att man inte vetat könet. Det är ju redan nästa torsdag vi ska dit och förhoppningsvis kommer vi dessutom kunna börja med barnrummet lite smått så småningom och renovera det lite. Barnrummet kommer att bli det vi har som datarum nu så bebisen kommer få ett rätt stort rum. Vi kommer att flytta upp datarummet till övervåningen men även det rummet skulle behöva sig en ordentlig uppfräschning. Det är rummet som vi slagit ner en vägg jag pratar om som ska ha till datarum men den renoveringen får nog vänta lite. Bebisen är ju viktigast just nu, min lilla kärlek!.

Så här står det om graviditeten/bebisen i vecka 23:



Bebisen väger nu strax över ett halvt kilo och är ungefär 29 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.

Många studier pekar på att bebisar i magen ofta gillar klassisk musik. Pröva att spela något du själv tycker om och se om bebisen reagerar. Lugnar den ner sig när musiken är långsam och blir livligare när den är snabbare? Vem vet, du kanske bär på en blivande dirigent!

Din bebis hörsel fortsätter att utvecklas och lungorna håller på att förbereda sig inför livet utanför livmodern. Nu är bebisen så stor att du kanske kan se den röra på sig under dina kläder!

Du kanske börjar känna dig klumpig och ovig nu när din tyngdpunkt förflyttat sig. Tandköttet blöder eventuellt när du borstar tänderna och du kanske har fått knoppnavel. Sådant kommer att gå tillbaks till hur det var förut efter förlossningen.

Mitten av graviditeten är en bra tid att resa.

Nu ska jag gå och diska lite.

kramar

N

Köp det ni vill till babyn, spelar roll vad det är färg? Tycker det där med "blå" eller "rosa" är rätt förlegat faktiskt.

2010-09-15 | 23:04:08 |
Ellie

N: jag håller med till viss del. Jag tror det är påväg bort mer och mer men det jag syftar på är att jag vill köpa en mitt första år bok som man fyller i. Har hittat två jättefina och en är i rosa och den andra blå. Där känner jag att jag vill ha rosa till en flicka och tvärtom om det blir en pojke. Samma sak gäller barnrummet. Vi kommer och göra barnrummet lite lite mer neurtalt så bebisen kan växa upp med samma tapet så man inte måste byta efter vissa år när hon/han växt ifrån det gammla. Sedan finns det så mycket fina kläder till flickor med hello kitty och massa annat och jag tror inte bebisen skule bli så glad om det var en pojke och fick hello kitty hihi. Lite måste man nog tänka iallafall. Förövrigt bryr jag mig faktisit inte så mycket om färgen. kram

2010-09-16 | 10:16:35 |
Ewa

Ni lär nog få tapetsera om många gånger. Barn kan hitta på det mesta. Det man har i babyrum på väggarna, har knappast ett lite äldre barn. Årsboken brukade man väl få i pressent förr i tiden. Jag tycker den verkar lite omodern, gör din egen på datorn.

2010-09-17 | 05:13:47 |
Ellie

Ewa: jo så blir det kanske med tanke på att vissa barn (dock inte alla) gärna ritar på tapterna. Jag tror att det beror lite på vad man tapetserar på väggarna för har man ganska neutralt dvs inte så mycket nallar och grejer utan mer bara rena färger så kanske det håller längre än om man gör det sött och gulligt om du förstår vad jag menar. Nja jag tycker det verkar tråkigt med att göra en egen årsbok, lite finare och köpa tycker jag. Jag vill ha en speciell därför vill jag köpa min egen. Man kan ju inte lita på att man får allt man vill ha hihi.

2010-09-17 | 16:22:57 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0