Måndagsträning

God kväll!

D var det dags för ännu en uppdatering kring träning och för idag har jag faktiskt inte gjort så mycket annat. Visserligen blev det bara ett litet pass eftersom det blev lite sent och jag ville så klart se halv 8 hos mig som började idag. Dock blev det ett pass på 21 min med pump it up vilket är en form av dansaerobics. Egentligen är passet 1 timme och 16 min men jag ville testa om jag kunde göra passet även som gravid fast inte alls lika hårt. Det var lite jobbigt med alla höftrörelser som videon innehåller (det är ju dansinspirerat) och det var lite synd för videon i sig är grymt rolig och absolut inte lika "oldschool" som aerobics brukar vara utan mer modernt och med grymt bra låtar!. Jobbigt är det verkligen även om klippet jag visar är under den loite lunare delen. Efter dess 21 min blev det ca 10 min varvat med Jillian dvdn och crosstrainer och sedan hnn jag inte mer. Dock är det ju bara början på veckan och jag fortästter leta efter träningspass jag kan göra även som gravid för träningsdvder är det väldigt dåligt med under graviditeten vilket är väldigt tråkigt. Det borde finnas mer riktig träning. Fitmama är bra men lite väl lugnt kan jag tycka även om det kan vara skönt ibland när orken inte är som den borde vara :).

Här kommer dock en snutt från pump it up videon som jag körde en del innan jag blev gravid.



Här nedan följer en fortsättning på den som heter pump it up aerobrun och är också väldigt rolig dock krävs det väldigt mycket av en rent kordinationsmässigt och det är bra om man inte är den som ger upp lätt för denna video är svår!. Med träning kan det nog bli riktigt riktigt kul om man kan det mesta sedan och man verligen kan ta i för då är det superbra träning!.



Nu ska jag fixa till mig lite innan det är dags för en bok och krypa ner i sängen och natta.

Vi hörs
kram från Bubblan och mig

maria

såg väldigt roligt ut!

var kan man köpa dom dvd???



kram

2010-09-07 | 16:52:44 | http://lilliss84.blogspot.com/
Ellie

Maria: visst ser det roligt ut!. Jag vet bara att de finns att köpa på amazon vilket är en amerikansk sida http://www.amazon.co.uk/Ministry-Sound-Ultimate-Dance-Workout/dp/B0006O9MWW . Vet inte om den finns i sverige men musiken gör det iallafall.

2010-09-07 | 17:03:53 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0