Lite heminredning och fikapause

Hej hej!

Då var det söndag igen. När man är arbetslös vet man knappt vilka dagar det är ibland och alla dagar är lika. Dock längtar jag alltid till torsdagen eftersom andy går av sitt sista nattpass då:). I helgen har det blivit mycket hemfixande, vi hade egenligen planerat att beskära våra buskar och häckar men det blev det inte. Istället åkte vi till Ikea och köpte ett klädskåp till lilla tjejen som jag nu har inrett med diverse kläder, filt och lite sängkläder till henne. Vi köpte även en vit korg som jag ska ha Heileys strumpor och mössor i. När vi ändå var där passade vi på att köpa en "bänk" till hallen eftersom vår hallbänk var från de som ägde huset innan och var grymt ful och ostadig så nu har vi en ny vit och fräsch bänk som passar bra till vår tvbänk som är av samma typ. Det blev genast ett stort lyft med att bara byta en liten möbel för det blev genast mycket mysigare :).


Henviks barngarderob som även är så pass djup att vuxenkläder får plats!. ca 1295:-




Ikeas Expedit vit 200:-


Snart tänkte vi flytta upp datarummet till hallen på övervåningen.  vi ska ha det i hallen där uppe tills vi renoverat rummet som vi tänkt ska bli datarum sedan men vi vill vara klara med bebisens rum först:).

Igår blev det en liten fika på ett nytt cafe i stan. Var där och pratade med ägaren då jag ska praktisera där (om han blir godkänd av ams). Det är ett cafe och bageri med svenska och franska bakverk och lite libanesiska sallader. Det har nyligen öppnat så jag var där och pratade med honom igår och han bjöd på fika. Det blev en kopp kaffe och en fransk bakelse som jag var riktigt intresserad av eftersom jag aldrig smakat dessa tidigare.

Det var absolut jättegott!. Inte lika gräddiga som svenska bakelser men absolut jättegoda!. Han gör alla allt helt själv och tar även beställningar på smörgåstårtor och vanliga tårtor och de var jättefina!. Väldigt hög kvalite på alla bakverk han gjorde och man såg att han gjort dom med kärlek!, så ska det vara!.


Franska bakelsen jag åt igår :)


Nu ska jag kolla lite på Arga snickaren på internet. Avslutar inlägget med en magbild från idag vecka 24+3. Vi hörs kanske senare!


Än så länge har jag naveln kvar och jag hoppas jag ska få behålla den hela graviditeten hihi:). Har även sluppit bristningar på magen vilket jag hoppas jag klarar mig utan :S.

Ewa

Ni har inte mycket kvar att göra inför födseln. Vilket datum är det beräknat? Kläder går det kanske åt mer än du har i garderoben. Ni verkar inte ha så många vänner, annars brukar det komma lite ifrån dem. Får man ett kräksigt barn går det åt massor med kläder, inte bara till den lille utan övriga familjen oxå:)

2010-09-26 | 23:15:58 |
Ellie

Ewa: Nepp vi har inte så mycket kvar faktiskt. Jag är beräknad till 12 januari. Kläder vet jag att vi kommer behöva rätt mycket till men vi köper lite när vi ramlar på något fint. Man vill ju inte köpa alla kläder samtidigt heller för man vill ju ha något och göra den sista tiden. nja vi har lite vänner men problemet är nog att ingen av dom har barn så det blir inte så mycket att få från dom så att säga. Sedan när bebisen kommer så kanske det blir lite mer. Det underlättar ju iallafall när man vet könet som vi vet nu :).

2010-09-27 | 11:02:00 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0