Ny vecka på ingång

Hej hopp!

Vilket busväder det varit idag!, regnat hela dagen och det skulle inte förvåna mig det minsta ifall det fryser på sedan ikväll så man får krypa till jobbet imorn.

Dagen har varit riktigt mysig då jag träffade ett par tjejer från minbebis.com på en fika på stan. Alla givetvis gravida, men tyvärr blev vi bara 3 personer men det gjorde inget för vi pratade på som bara den endå:). Nästa gång hoppas vi alla tre att det kommer fler för nu idag var det rätt många som inte kunde komma pga av diverse andra saker. Riktigt trevligt var det iallafall!.

Imorn är det jobb igen och jag ser fram emot fredag för då blir det ett nytt BM besök där vi ska ta diverse prover, lyssna på bebisens hjärta och då förhoppningsvis får jag även veta vad jag har för blodgrupp för det tog vi prov på förra gången. Har funderat på att skriva förlossningsbrev snart så man har det gjort. Det är möjligt att man kanske ändrar sig senare i graviditeten men då får man bara skriva om. Jag var på biblioteket i fredags för att låna några böcker om förlossning då jag är rätt rädd inför den eftersom man aldrig varit med om det tidigare och man har ingen aning om hur det kommer bli, eller hur man upplever det. Vill vara så bra förberedd som möjligt och försöka få ett positivt tänkande för att underlätta. Även om smärta aldrig direkt är positivt så ger ju endå förlossningen något postivt nämligen en liten bebis:).

Lånade tre böcker:


Rädd att föda, Din väg att våga


Förlossningshandboken, Hjälper dig att föda på ditt sätt

Och


Innan du föder, En inspirerande guide till den nya psykoprofylaxtekniken

Nu har jag lite och läsa och förhoppningsvis får man lite mer kött på benen vad gäller förlossningen och den mentala träningen och andningen som antagligen kommer att behövas när det väl är dax.

Nu ska jag kolla lite på tv och sedan blir det tidigt i säng.

God natt!


Michaela

Tack för idag =) Hoppas kvällen vart bra!



Kram

2010-10-24 | 20:05:50 |
Ellie

Michaela: Tack själv!. Kvällen har varit super. Ha en bra vecka och ta hand om dig!

2010-10-24 | 20:22:16 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0