Fy vad jag hatar P-vakter!

God kväller!

Då var även denna dag snart slut och jag har precis avslutat ett varmt bad och ett telefonsamtal till mamma. Dagen har varit bra och Claudia kom över till jobbet och tog en fika och vi passade på att prata lite strunt :). Har så grymt ont i ryggen (framförallt höger sida). Som sagt nu börjar de flesta krämpor som tillhör graviditeten. Imorn ska jag faktiskt in till Perinantalmottagningen då jag haft så grymt ont i magen idag. Det känns som om magen ska sprängas vilken sekund som helst då den är stenhård. Jag kan nästan jämföra det med en sammandragning fast som jag haft hela dagen!. Det gör verkligen ont så jag ringde förlossningen och frågade vad det kunde vara. Hon trodde dock att det bara var livmoderns sätt att träna (som vanligt då) men eftersom jag var orolig så bokade hon en tid till en barnmorska så de får lyssna på bebisen och känna på magen.

Hon har iallafall sparkat en hel del idag så det känns iallafall skönt och veta. Dock blir man orolig att något är på gång eller att man har risk att föda för tidigt eftersom jag har haft problem bra länge nu. OBS att jag inte klagar! för jag har en grymt underbar graviditet om man jämför med många andra som tom kan bli tvugna att sitta i rullstol pga av diverse krämpor, så nej klagar gör jag inte dock tillhör det att bli orolig.

Sedan är det ju trotsallt mitt första barn och då är det ännu svårare att veta vad som är normalt och inte, jag är ju trotsallt höggravid nu och då blir det ju jobbigare och jobbigare ju längre men går. Det är ju svårt att sticka under stolen med.

Snart blir det att krypa ner till kudden!, ska bli så oerhört skönt då jag gärna hade stannat i sängen i morse. Det är ju riktigt kallt ute nu och det märkt direkt när man kliver upp för jag fryser som en gnu nu när man går upp på morgonen. Nej så morgonduschar gör jag aldrig på denna del av året för då fryser jag ihjäl utan att överdriva.
Ni skulle varit här förra veckan, då duschade jag vid 7 när jag gick upp och jag hackade verkligen tänder 1 timme efter att jag duschat och bara stod och skakade. Nej tacka vet jag kvällsduschar hehe.



Föresten!, så blev jag så enormt arg idag när jag slutade jobbet och gick till bilen för att åka hem, för på vindrutan låg det en gul lapp och självklart var det en p bot!. Vi har miljöbil och här i norrköping får man en lapp som man sätter på vindrutan så man får stå gratis inom vissa parkeringsställen där man annars betalar, iallafall var det det säljaren till bilen sa (ford). Vi har stått på dessa ställen miljontals gånger och nu helt plötsligt får vi en P bot på 300 kr och jag blev så förbannad så andy ringde genast kommunen och frågade vad det var för skämt (vi får stå på kommunens p ställen). De förklarade att det inte räcker med en lapp för miljöbil som vi trodde (och fått imformation av hos säljaren) utan var tvungen att skaffa en P skiva som man dessutom bara får stå max 3 timmar på gratis. Kan ni fatta att jag blev arg!, konstigt att man inte fått den informationen tidigare!?. Nåja nu vet vi iallafall om det men glad blir man ju inte direkt för det!!!'#&?!!"#. Visst har det inget med P vakterna att göra då det bara gör sitt jobb men vem ska man annars bli arg på hihi.

Nej nu ska jag gå och lägga mig.

vi hörs kramar!

Anders

Du ska bli arg på dig själv som inte tagit reda på vad som gäller. Som vuxen och snart blivande mamma har du ett ansvar att inte vara naiv och blint lita på en bilförsäljare utan kolla upp detta själv. Låt dessa 300 kr vara en påminnelse framöver så att du alltid tar ditt eget ansvar och kollar upp vad som gäller.

2010-10-19 | 09:37:31 |
Ellie

Anders: jo jag håller med! det är mitt ansvar att ta reda på vad som gäller men det är aldrig kul iallafall med tanke på att vi stått på samma ställe sååå många gånger och aldrig fått något men det fick vi nu så det är klart att man gärna hade sluppit

2010-10-19 | 11:46:43 |
Nilla

Ja, p-vakter är ett jäkla skämtyrke. Visst behövs dem och jag har respekt för dem som sköter sitt jobb korrekt, men resten (tro mig, dom är ganska många)är det svårt att inte förakta.

2010-10-20 | 18:42:31 |
Ellie

Nilla: haha ja du har rätt. Visserligen tycker jag att det borde vara gratis och parkera sin bil invid vägen och på parkeringar. I Irak (där min arbetskamrat kommer ifrån) där är det tydligen gratis överallt att stå parkerad. Det tycker jag det borde vara i sverige också men det är klart, de måste ju tjäna pengar på ALLT nu för tiden. Förut fanns det ju några gratisparkeringar men nu finns det aldrig någon. Nåja det är väll så världen är.

2010-10-20 | 19:15:06 |
Anders

Anledningen till att man tar betalt inne i städer är främst för reglera trafiken, inte för att jävlas. Man vill att folk ska nyttja kollektivtrafiken istället. Irak har ingen fungerande polis så det är ju svårt tro de satsar på p-vakter då.

2010-10-21 | 18:21:23 |
Ellie

Anders: jo men någon form av polis måste väll finnas även i Irak?. Ja visst måste man reglera trafiken men åandra sidan finns det ju inte så extremt mycket männiksor i norrköping (känns det som). Förstår att det kostar i tex Stockholm för där är det ju ordentligt mycket både bilar och människor, fast det är ju en anledning till att de har skaffat trängselskatt. Sedan kan jag tänka mig att de vill att man ska åka mycket kollektivt eftersomd et är bättre för miljön men jag tror endå inte att folk skulle åka mer buss pga av det kostar mer att ställa bilen i stan?. Det har ju dessutom blivit så mycket dyrare att parkera bilen nu för tiden än tidigare. Förut kostade det ju bara några kroner per timme men nu kostar det (här) 10 kr / timme och det tycker jag är grymt dyrt om man måste stå länge som tex dom som jobbar i stan. Nåja det är ju som det är.

2010-10-21 | 19:05:45 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0