Söndag och snart ny jobbvecka

God kväll!

Då var det snart dax att gå och krypa ner i sängen och sova för imorn är det jobb igen. Får väll hoppas jag sover bra i natt för nu den senaste veckan har det varit väldigt svårt och vända mig i sängen då det gör rätt ont och vända sig. På bara några dagar känns det dessutom som att magen blivit bra mycket större, kanske inte omkretsmässigt (den är ca 104-105 cm nu) men uppåt sätt så trycker det väldigt mycket på revbenen nu när man sitter rakt och magen är mer än i vägen nu. Har rätt ont i magen nu dessutom, även om det inte gör ONT ONT så känns det på något sätt väldigt annorlunda än tidigare och den känslan är svår att beskriva.

mina fötter gör dessutom bara ondare och ondare. Det kommer oftare nu med att fötterna svider och jag kan knappt så en längre stund förrän det börjar svida och dom blir kokheta och svälda *ajaj*.

Idag var vi en sväng till maxihuset och köpte ett par mammaleggins på H&M då jag vill ha något att kunna ha under mina jeans när det blir så pass kallt ute, dessutom passar ju leggins till det mesta och dessa går ju strax under tuttarna och det är ju riktit mysigt. Jag hatar nämligen att ha något hårt runt magen då det gör sååå ont. Igår köpte jag dessutom gravidgördel som man har runt magen/ryggen för att ge bättre stöd så vi får se om den gör någon skillnad. Tror ju för sig att babybelt är bättre för den är hårdare och ger ett mer stöd och "lyft" för magen men prisskillnaden var väldigt stor då en sån kostar över 400 kr och gördeln kostade bara 159 så jag nöjer mig med den så får vi se.


Babybelt


Gravidgördel

Idag har jag dessutom hunnit med att skriva förlossningsplan med Andy så nu är den klar, tog upp det viktigaste. Jag har även börjat packa BB väskan med en del bla kläder till lillan, blöjor, mössa, mysstrumpr till mig, kamera+ laddare, laptop+ laddare, mjukisbyxor till mig, myskläder till Andy, kortlek, bok, lagt bilbarnstolen i bakluckan så man inte glömmer den etc etc. Jag får fortsätta längre fram med att packa mer men allt man man inte packa ner nu så det får bli lite senare men nu känner jag mig iallafall lite mer lättad.

Nu ska jag sova lite men vi hörs i veckan!





Michaela

Nu börjar det ju närma sig :) Spännande gumman!

Hoppas du får det bra på jobbet i veckan..



Kram

2010-11-15 | 06:19:57 | http://michaelabergqvists.wordpress.com
Ellie

michaela: hihi ja det gör det verkligen!, börjar bli lite smått nervös men det ska bli så kul när allt är över sedan, men jag kommer nog endå sakna magen en hel del :).

2010-11-15 | 17:37:17 |
Lina

Det låter inget vidare. Du kanske bör stanna hemma från jobbet redan nu.

2010-11-15 | 18:54:37 |
Jonas

Stackars dej det låter som rena tortyren o vara gravid.Så jävla gnällig jag skulle vara om det var så där för mej.Krya på dej

2010-11-15 | 19:35:34 |
Ellie

Lina: Jo jag har faktiskt ansökt om mammaledighet from 1 dec nu så det ska bli skönt faktiskt och få vila ordentligt fram till förlossningen. Nu har jag iallafall fått jobba av mig lite och det behövdes verkligen!. Jag kommer ofta komma och hälsa på jobbet då jag älskar de som jobbar där så mig blir de inte av med inte haha.



Jonas: haha ja men jag lovar, man överlever! dock måste man vara ärlig och säga att det faktiskt ÄR jobbigt. Nu var ju jag rätt vältränad när jag väl blev gravid så jag kan bara undra hur helt otränade tjejer känner. Visserligen var det länge sedan jag tränade men lite har man väll förhoppningsvis kvar haha. Sedan väger ju bebisen runt 2 kilo nu och jag har gått upp nästan 10 kilo och det tar ju på kroppen.

2010-11-15 | 21:09:06 |
Sofia

Hej. Svarar här :) jo en fika snart låter jättebra och vi kan säkert vara hos mig :) kolla upp när du kan, helst kvällstid, så kan vi kolla med michaela också. Kram!

2010-11-16 | 20:42:04 |
Ellie

Sofia: Ja med tanke på att jag blir mammaledig från och med 1/12 dvs jag jobbar denna vecka+ nästa så vore det superbra om vi kunde ta det den veckan dvs runt den 1 dec för då kan jag vilken dag som helst! även vardagar så kolla hur du har det då, den veckan så får vi se vilken dag det blir:)...kram!

2010-11-16 | 21:23:34 |
Annelie

Mammaledig 2 månader innan? Måste va nåt specialavtal?

2010-11-17 | 11:42:59 |
Ellie

Annelie: nej det är bara 1,5 månad innan MAX. Mammaledighet har man rätt att ta ut 60 dagar innan förlossningen men ledighetsdagarna försvinner ju fortare men för mig gör det inget.

2010-11-17 | 13:36:10 |
Annelie

Nej du är ju ändå arbetslös och van vid att gå hemma, bäst du vilar lite ytterligare.

2010-11-18 | 10:57:21 |
Ellie

Annelie: Jag tycker det är väldigt onödigt skriva som du gör. Jag jobbar just nu precis som alla andra och är därför inte arbetslös heltid. Jag jobbar 36 timmar i veckan om du nu nödvändigtvis måste veta det. Bara för att man på pappren är arbetslös betyder inte det att graviditeten atomatiskt blir lättare. Om du inte visste det brukar man faktiskt ta ledigt en tid innan förlossningen för att vila och hämta krafter för det är väldigt fysiskt och psykiskt krävande att föda barn, det är klart man inte vet något om det om man inte har barn själv eller varit gravid själv.

2010-11-18 | 13:57:54 |
Malin

Men sluta leka offer! Du ær gravid, inte døende! Vissa (my self included) jobbade fram till BF utan ønskan om att vara ledig. Men klart, mår du kasst ska du sjælvklart vara hemma. Men sluta gøra dig till ett offer!

2010-11-19 | 09:35:26 |
Annelie

Tur att jag själv är mamma då så jag vet att det går alldeles utmärkt att jobba ändå in till förlossningen och att krämpor är normalt i alla graviditeter - det handlar om hur man hanterar dessa :-)



Du är inte den första här i världen som är gravid gumman lilla!

2010-11-19 | 14:11:48 |
Ellie

Malin: Jag har aldrig sagt att jag är ett offer så sluta lägga ord i munnen!. Om du jobbade fram till BF är väll ganska ointressant för mig då det gäller mig och min kropp. Jag praktiserar i stortsätt gratis för att kunna få ett jobb efter mammaledigheten och sedan att jag väljer att gå tidigare. Att jag väljer att gå hem tidigare gör att mina föräldradagar aktiveras vilket i sin tur betyder att jag inte kommer att börja jobba tidigare helt enkelt. Varför jobba ihjäl sig för ingenting då jag endå snart ska vara hemma med mitt barn och kommer därför inte få någon anställning innan dess.

2010-11-19 | 18:20:32 |
Ellie

Annelie: När det gäller jobb och graviditet är det helt klart upp till var och en hur länge man orkar jobba. Har man tex ett stillasittande jobb är det ju så klart lättare att jobba in i det sista än om man har ett mer fysiskt jobb (bara ett exempel). Alla ÄR olika lilla Annelie!

2010-11-19 | 18:23:30 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0