Lite småjobbigt nu

Hej där ute i snöyran!

Då var vintern här på allvar och det verkar inte riktigt vilja sluta snöa. Visst är det fint men jag är absolut ingen snömänniska (som ni vet). Problem med att gå hade jag innan snön (pga av sammandragningar) men nu gör det inte saken bättre med typ 15 cm snö. Jag får väll krypa fram om jag ska ut helt enkelt ;).

Det har inte varit den trevligaste natten i natt vill jag lova. Hade något så fruktansvärt ont i ryggen och visste inte hur jag skulle ligga. Det slutade med att när Andy kom hem vid 24 (har börjat jobba 3 skift) så fick han börja massera mig för jag trodde jag skulle dö. Inte nog med det så hade jag en så grym huvudvärk att jag knappt kunde röra mig. När jag sedan genom att bara byta sida fick grymma sammandragningar som gjorde riktigt ont gjorde saken inte direkt bättre. Vid 7 på morgonen hade det inte släppt och fick ta en alvedon och vara hemma idag. Det slämpte någelunda men redan nu har jag börjat få tillbaka huvudvärken. Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag är sååå trött på denna huvudvärk!. Hade den VARJE dag de första typ 20 veckorna av graviditen och sedan släppte det men nu verkar det vara tillbaka *pust*. Idag har jag sovit 12 timmar pga av trötthet och det är väll nu som tröttheten kommer tillbaka och den lär väll inte bli mindre ju närmare förlossningen jag kommer.


Magen för några dagar sedan ca vecka 30+3-4.


Ha ha magen ser sne ut. Det ser inget vidare fint ut framifrån men bulle har jag allt haha. Har gått upp ca 9 kilo nu och jag vet inte om det är lite eller mycket men som barnmorskan sa, så länge man vet att man äter ordentligt och balanserat så är inte vikten det minsta viktigt.


Det börjar bli lite tungt och jobba nu, speciellt denna fruktansvärda ryggont som jag hela tiden blir påmind om. Jag har ju ca 2 månader kvar så snart tänker jag nog ta min mammaledighet.

Igår var vi på föräldragrupp som barnmorskan ordnar där man pratar om allt man kan tänkas ha frågor om ang graviditen men speciellt förlossningen och det övriga föräldrakspet och barnet man väntar. Vi har 5 par och alla var runt vecka 30 (en var i vecka 28, 30,33 och 35) och det var riktigt intressant även om man visste en del av det. Vi hade tom en liten sexualundervisning där hon berättade hur våra bebisar blev till (befruktningen). Alla mammorna var hemma/arbetslösa så jag kände mig endå rätt duktig som jobbar (även om jag mer och mer känner att jag skulle vilja vara hemma fram till förlossningen). Nästan måndag ska vi träffas igen och på onsdag nästa vecka är det dags för barnmorskebesök igen.

Nehe gott folk, nu måste jag fixa lite kvällsmat här och det blir nog ett par stekta ägg (i form av en omelett) och lite grönsaker.

Ni får ha en fortatt trevlig vecka.

Kram från mig och Heiley

Maria

jag tycker det är kul att snön har kommit!

hoppas på en vit jul i år med....fast jag förstår att det inte är så kul när man har ont.



snygg din nya mall är!



kram

2010-11-10 | 10:10:44 | http://lilliss84.blogspot.com/
Ellie

MARIA: Det som är skönt med att snön kommit är att det blir mycket ljusare ute och att det blev lite bättre luft ute (inte så kallt) men annars finns det inget bra med snö :). Visst vill jag också ha en vit jul men sedan får den försvinna. kram

2010-11-10 | 16:50:25 |
Linda Ljungkvist

Rund och fin mage :) va försiktig med huvudvärken,min barnmorska va hela tiden på mig om det den sista månaden eftersom jag även hade börjat svullna en del så är det ej bra med huvudvärk kan va tecken till havandeskapsförgiftning. Vill inte skrämma dig bara att du ska va uppservant med den där huvudvärken. Många kramar

2010-11-10 | 19:35:22 |
Ellie

Linda: Ja ha är det så? då ska jag komma ihåg det!. Men borde man inte få några andra symtom innan?, jag menar jag har ju haft jättebra värden hela tiden (allt på topp) och man tycker ju inte att det borde komma pang bom bara sådär eller?.

Lycka till med sonen:)

2010-11-10 | 21:45:46 |
Anonym

Ta ledigt med en gång. Gör som du brukar, förta dig inte. Absolut inte nu när du är gravid.

2010-11-11 | 05:22:27 |
Ellie

Anonym: Ska jag ta det där som positivt eller negativt?. Är man i vecka 31 blir det jobbigt det kan nog de flesta gravida intyga.

2010-11-11 | 16:12:19 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0