Ny vecka - Måndag

God kväll där hemma!

Snart är det dags för mig att krypa till sängs efter en ganska lång dag. Har varit ledig idag och jag jobbar inte förrän den 25 nästa gång så nu får jag vila ordentligt. Jag har märkt att jag inte är någon nattmännsika för fem öre, redan kl 2 på natten är jag riktigt riktigt trött och jag känner mig riktigt rejält bakis när jag sedan vaknar fram mot eftermiddagen. Det tar några dagar innan jag är i balans igen, så nej det är nog inte sunt att jobba natt för någon egentligen. Jag söker fortfarande jobb så klart och på tisdag nästa vecka ska jag på intervjuv på Lindahls konditori som är ett stort företag här i norrköping. De har 5 olika butiker och på de absolut bästa platserna nämligen i de stora köpcentren. Det ska bli kul och jag hoppas verkligen på att får jobbet!.

Idag blev det hur som helst lite städning. Om allt blir som vi vill så kommer vi att renovera vardagsrummet lite genom att  tapetsera, nu är det nämligen en ful orangeaktig 70 tals tapet som absolut inte är jag. Nu ska det bli vitt vitt vitt!!, jag ska se om jag hittar en fin vitrandig tapet för det tycker jag är grymt snyggt.



Det blev lite träning idag, ett ansbbt pass eftersom jag ville se svenska hollywoodfruar. Det blev iallafall bröst och rygg och det blev 3 övningar rygg och 2 övningar bröst och det fick räcka för idag.

Nu blir det sängen, god natt på er!

johanna

Ska du inte jobba på äldreboendet?

2010-05-18 | 09:34:25 |
Ellie

Johanna: jo det ska jag men får jag ett jobb som är ett längre vikariat som detta är på ca 1 år så tar man ju faktiskt helldre det eftersom man har jobb under en längre tid än bara sommaren. Här i Norrköping måste man vara med i vikariebanken för att få jobba extra på äldreboenden och det är inte jag så för att få ett extrajobb efter sommaren måste jag gå med i banken och de öppnar bara ibland (väldigt sällan). Anledningen till varför de öppnar så sällan och tar in nya extrajobbare är för att det finns för många helt enkelt och har jag chansen att få ett annat jobb som är under en längre period så är det klart jag tar det. Som sagt vi får se

kram

2010-05-18 | 11:06:45 |
Ewa

Synd att du inte fixar natt. Jag kan inte tänka mig något annat. Har du inte skrivit på för äldreboendet? Att bryta ett avtal? Du har inte en chans att komma tillbaka dit mer sen. Lycka till med fiket.

2010-05-19 | 05:52:47 |
Ellie

Ewa: nej jag har faktiskt inte skrivit på ännu. Som sagt jag får se hur jag gör med det.

2010-05-20 | 10:13:04 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0