Min grönsaks/fruktträdgård hittills

Hej!

Helgen lider mot sitt slut och det har varit en rätt händelserik söndag. Jag och andy har varit ute precis hela dagen och påtat i trädgården. Vi stack in till stan och kollade lite på blomsterlandet och plantagen efter något roligt man kunde sätta. Vi hittade hallon som verkligen är ett måste i trädgården, det blev en buske med gula hallon och en med röda. Vi köpte även en liten planta oregano som jag satt bland de andra kryddorna jag satt som frö. Det blev även en tomatplanta och jag har ju redan satt huvudsallad sedan innan så nu har jag en trevlig liten salladskål haha!. Jag funderar även på att sätta silverlök med det får bli lite senare.

Bilderna hittade på google


röda hallon

gula hallon

Jordgubbar

Oregano

Tomat

Huvudsallad

Smultron


Dill

Vi köpte en stor spade eftersom vi inte hade någon sedan innan och hela eftermiddagen har gått åt att sätta alla plantor på rätt ställe. Som prick över i köpte vi också en liten ros som satt i kruka som jag hände upp från taket. I trädgården kommer det en hel del olika blommor men vi har ingen aning om vad det är, därför kommer vi vänta med att rota för mycket i rabatterna innan vi vet vad som kommer eller inte. Nästa sommar kanske bli sliter upp allt och lägger lite nytt.

Föresten så glömde jag säga att vi köpte 2 plantor jordgubbar också som vi satt bland smultronen så nu har vli lite god frukt också:).

Träningen har jag tagit vila från hela helgen för det kan verkligen behövas. Har kört ganska hårt endå för att ha varit vilandes i 6 månader men nästa vecka blir det flera tunga och hårda pass:).

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, vi hörs!



Anders

Vän av ordning måste påpeka att google som du angett som källa för bilderna är en söktjänst och inte rättighetsinnehavare för dom. Min bild på jordgubbarna som är bär och inte frukt ägs av mig och inte google som bara indexerat den.

2010-05-02 | 23:03:00 |
Ellie

Anders: Då ber jag ursäkt för det. Hoppas det är ok att jag lånar den?.

2010-05-03 | 12:24:34 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0