Ett oväntat besök!

Hej mina vänner!

Det var länge sedan jag skrev sist och jag lovar att jag haft mina skäl. Dels har jag inte orkat blogga alls för jag liksom har haft annat att tänka på om man säger så. Egentligen är det lite tidigt att berätta men jag känner att jag inte har något att förlora på det utan kanske snarare tvärtom.

Det är nämligen så att jag är gravid!, jag ska bli mamma!. Nu undrar ni säkert om det var oplanerat men det var det inte, jag slutade med p-piller för ca 3 månader sedan och när jag sedan inte fick mensen som jag skulle så kände jag på mig direkt att jag måste vara med barn. Mycket riktigt!, i lördags förra veckan testade jag mig och det blev genast 2 streck. Man ska egentligen vänta 5 min men mitt test gav utslag på bara någon sekund. För säkerhets skull testade jag mig på morgonen dagen efter och det blev positivt då med:).

Jag är nu i vecka 6 + 4 dagar och egentligen ska man inte berätta förrän man är i ca vecka 12 eftersom det är väldigt kritiskt i början. Dock känner jag att det alltid kan hända något under en graviditet och man kan faktiskt få missfall även i slutet av en graviditet. Jag vill ju dela med mig av min lycka till er och därför berättar jag det nu.

Därför har jag varit väldigt dålig på att blogga. Jag har inte mått så jättebra under den här tiden utan är ständigt hungrig (fast jag ätit precis), tröttare än någonsin (barnmorskan sa att gravida kvinnor kan vara så trötta att de står och sover). Det spelar ingen roll hur mycket jag sover så vaknar jag endå och är väldigt trött. Brösten ömmar massor och har blivit lite "hårdare".



Det var en anonym bloggläsare för ett tag som kommenterade min dagsformbild och undrade om mina bröst blivit större. Jag bara skrattade åt det och förstod inte alls vad denne menade men nu i efterhand så vet jag ju att jag var gravid och det visste jag ju inte då:). Inte ens Andy såg skillnad då så det är bevis vad bra ni bloggläsare känner mig haha!.

Som sagt så har jag 9 långa månader nu och bara vänta. Har redan varit hos barnmorskan för ett informationssamtal och den 16 juni ska jag dit igen och skriva in mig. Jag har inte orkat göra något alls under den här tiden, har inte orkat träna alls den här veckan, inte städat bara legat och vilat pga av tröttheten. Jag hoppas det blir bättre både med det och hungern för annars kommer jag rulla fram haha!.

Nu vet ni iallafall hur det står till och kanske förstår ni även om jag väljer att inte träna ibland för nu har jag ju faktiskt en till och tänka på :).

Nu börjar den långa resan och jag hoppas ni vill följa oss hela vägen!

/Kram Ellie och på en liten kant Andy



Malin

Grattis till er båda! Hoppas det går fint och blir en njutbar graviditet :)

2010-05-22 | 20:36:37 | http://imitttempo.wordpress.com
Ellie

Malin: Tack tjejen! det hoppas vi också:)

2010-05-22 | 21:15:26 |
N

Grattis! Önskar lycka till

2010-05-22 | 22:06:15 |
Ellie

N: Tack !

2010-05-22 | 22:52:19 |
Anonym

Grattis lycka till!

Jag gick upp 35 kg med första barnet, inte kul efteråt. Bantade stenhårt i 1 1/2år+träna, fick bort allt. Andra barnet bestämde jag mig, inte fet igen :). Gick upp 12kg. Du bestämmr även fast du är gravid.

2010-05-23 | 06:07:01 |
Ellie

Anonym: hehe tack!. Oj jag hoppas verkligen inte jag går upp så mycket för då lovar jag att jag kommer se ut som en köttbulle till mina 158 haha. Linda Fodor gick upp rätt mycket i vikt men jag tror inte hon åt massa skit under sin graviditet? men endå gick hon upp massor?. Nåja tack för kommentaren!

2010-05-23 | 11:50:53 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0