V12

Hej läsare!

Det var ett tag sedan jag skrev och jag ber så mycket om ursäkt för detta. Har inte haft orken alls faktiskt. Har jobbat 5 dagar förra veckan mån- tors och söndag så jag ville vila när jag kunde. Jag jobbade för första gången helt själv som undersköterska igår och det gick riktigt bra. Jag var grymt stressad på morgonen då det alltid är mycket att göra på morgonen när alla patienter ska upp, äta frukost, klä på dig och tvätta/duscha. Dessutom är det ofta mycket prover som ska tas innan kl 9, matbeställningar etc men när detta gjorts blev det superlugnt. Vu hade väldigt självständiga patienter så det blev en lugn dag. När jag kom hem somnade jag direkt och kunde knappt vakna.

Nästa gång jag jobbar är på tisdag då jag ska inskolas på avd 7 som är en medicinavdelning. Detta ska jag även göra på onsdag.

Rent träningsmässigt förra veckan blev det ingen höjdarvecka. Har inte kommit in i rutiner riktigt ännu vad gäller jobbet och träningen så jag tar den när jag har orken. Det är viktigt och vila nu när man pendlar så mycket. Dessutom så har jag fått problem med mitt vänsterknä. Det började när jag började jobba att jag fått väldigt ont precis där man böjer knät, på baksidan (tror jag). Jag kan knappt gå ner på knä utan att det gör ont och jag har ingen ordentlig styrka i det benet när jag reser mig upp. Det är också en anledning till varför jag tagit det lite lugnt med mitt hopp och skuttande i träningen. Jag tror att det ev kan vara ett muskelfäste men för att vara på säkra sidan så har jag tagit det lugnt.

Det har blivit 3 pass denna vecka (har inte skrivit in dom i bloggen)

Måndag: Cardio & recistance 40 min

Fredag: Max intercal sports training 55 min

Lördag: Max interval circuit 60 min

Eftersom jag tränat rätt dåligt denna vecka har jag kört lite längre pass på dvd beachbody insanity. Fredag och lördag är längre pass som ni märker och dom är säkert 10 gånger så jobbiga som de kortare passen på 40 min är. Dels är de längre men det är mycket jobbigare övningar också. Sports training är ett pass där övningarna kommer från olika typer av sporter som tex basket, gymnastik, friidrott etc, jobbigt är bara förnamnet.

Idag är jag riktigt sugen på att köra ett jogginpass men jag är ännu inte riktigt säker, kanske blir ett annat pass eller så blir det det+ ett lite lättare pass framför datorn.

Jag återkommer senare för nu ska jag städa lite..

puss!


Snart är sommaren här!! (Jamie Eason)

Ellie

Nillan: jasså vad kul och åka utomlands, var har du varit då?, var det semester?. Att vara egen företagare måste vara riktigt kul, det är en dröm för mig också måste jag säga. Vad är det för projekt du gör?...kram!

2010-03-29 | 19:46:59 |
Nillan

Nej det var inte semester. Jag var i London en sväng hos en kund. Kommer vara där under hösten o jobba en del.Svårt att beskriva vad jag gör. Knyter samman alla trådar i ett projekt så allt funkar.

2010-03-30 | 09:58:34 |
Ellie

Nillan: jasså det låter kompliserat :) men intressant...kram

2010-03-30 | 17:03:32 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0