Ny träningsvecka med power!

God morgon där hemma!

Då var det en ny träningsvecka med nya tag. Förra veckan blev en jättebra vecka rent täningsmässigt och jag hoppas även denna kommer bli bra. Idag blir det ett pass Cardio power och resistance. Vi får se om det blir något extrapass men extrapass lägger jag bara in om jag känner att energin finns, annars känns det ganska meningslöst. Förra veckan såg ut enligt följande:


Måndag: Plyometric cardio 40min+ Jillian styrka/cardio 30 min

Tisdag: Cardio power & resistance 40 min+ Uper body weight training 45 min

Onsdag: Cardio recovery ca 30-35 min

Torsdag: vila

Fredag: Pure Cardio 40 min + Jillian cardio+styrka 30 min

Lördag: Jillian level 2 30 min+ Plyometric cardio 40 min

Söndag: Vila

Det blir inga långa pass varje dag men det räcker tycker jag. Om bara denna förbaskade snö kunde försvinna så det kunde bli vår för då skulle jag ut och cykla, köra inlines etc. Om ni inte redan märkt det så har jag börjat föra träningsdagbok här på bloggen, i vänsterkant ser ni alla pass jag kör under veckan ifall det skulle vara intressant.

Nu ska jag kolla lite på True Blood, långt ifrån lika bra som Twilight men något måste man ju se innan Eclipse kommer :)..Vi hörs sen!

Kram


Jennie

Passen kanske inte är superlånga men du får ju ihop mycket träning sammanlagt på en dag när du kör två pass. Vem har sagt att man måste träna länge, man kan ju köra korta och intensiva pass istället, det tror jag på. Inte så mycket tid men väl kvalitet på passen!

2010-03-03 | 13:55:50 | http://www.metrobloggen.se/JeC
Ellie

Jennie: Ja jag håller med dig!. Tror säkert att dessa är mycket mer resultatinriktade än massa timmar på gymmet tex. Jag försöker OFTAST att dela upp 2 pass under hela dagen eller fler, på så sätt orkar man oftast med flera pass än bara ett. Jag skulle helt klart klara mig på bara ett pass men har man inte så mycket annat för sig kan man lika bra svettas lite här hemma :).

2010-03-03 | 15:29:46 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0