Varför!!?

Jag blir så irriterad på denna hemska årstid att jag faktiskt ärligt talat snart går i ide (har sagt det många gånger förut men har inte kommit så långt haha). Alla dessa sjukdomstillstånd som hör vintern till gör mig bara deprimerad. Nu har jag ju än en gång åkt på något skit i form av en redig förkylning, nyser konstant och nästan pendlar från att vara täppt till att rinna som en vattenkran. Huvudet känns som en luftballong och jag liknar mer och mer rudolf med röda mulen.



Sedan är det sååå pass kallt att jag nästan blir arg varje gång jag går ut för vad man än har på sig så råkar kylan ändå på något sätt få tag i en hmmmm!.

Nåja man får väll försöka tänka positivt att det snart är sommar och att det faktiskt blir ljusare och ljusare för varje dag som går.

Idag var det för övrigt min fösta arbetsdag efter julledigheten vilket alltid ger liten smula av ångest. Jag ska jobba tors och fre och sedan ska vi prata om hur vi ska göra med min anställning, om jag får vara kvar eller inte. Det blev för övrigt en ganska lugn dag om man jämför med strax innan jul. Det blev inget skorpbak idag då Malin behövde hjälp med en hel del kondiskakor, lite packning och sånt och imorn blir det nog att hjälpa henne med en massa tårtor som ska göras tror det är ca 6-7 tårtor som ska göras imorn om jag inte minns helt fel. Mitt skorpbak får nog därför vänta till på måndag är jag rädd.

Ingen träning idag inte, har mått så ofantligt dåligt idag så det skulle vara rena rama självmordet att träna nu, hoppas jag bättrar mig snart så jag kan börja träna lite smått igen. Jag köpte iallafall en havtorn nektar idag på jobbet vilket ska vara superbra mot förkylning då det innehåller massor med vitaminer och antioxidanter, hoppas det hjälper lite iallafall. Snart blir det en redig kopp hibiskuste som jag köpt. Har letat jättelänge efter ett liknande som finns i egypten där de använder den riktiga blomman i vattnet, hur gott som helst!. Nu hittade jag en torkad variant som smakar näst intill lika bra :)...superbra även det mot förkylning och för att de immunförsvaret en skjuts i rätt riktning.

natti




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0