ÅHHHH myyy GOOOD!!!

WIIIII säker jag bara!, testade en ny träningsdvd idag som kommer från Beachbody och det var nog i det jobbigaste laget!. Jag har nog aldrig testat en så jobbig träningsvideo tidigare!. Dvdn heter Insanity och är en riktig superträning som innehåller massor med olika cardioövningar. Skulle kunna säga att det nästan är lite militärträning över träningen eftersom det är såå tokintensivt. De lovar tydligen att om man kör detta under 2 månader så ska man komma i absolut topform och jag tror jag förstår vad dom menar. Man ska tydligen både bygga muskler och bränna massor med fett, uppemot 1000 kcal/pass !. Man får med ett träningsschema där man tränar 6 dagar i veckan och olika program då det finns 13 olika program/dvder och innehåller olika cardiopass och styrkepass men även ett recoverypass som man kör 1 gång i veckan. Detta tillsammans med en bra kostplan kan man nå extrema resultat. Jag ska börja köra dessa pass och vi får se om jag kör bara dom eller om jag bryter av med något annat.

På deras hemsida kan man läsa om personer som nått fantastiska resultat av denna träningsform. Beachbody har flera olika träningsformer man kan köpa beroende på mål och intresse med träningen. Gå gärna in på sidan så förstår ni nog vad jag menar! www.beachbody.com



Innan man börjar träna ska man göra ett fittest som säger i vilken form man är i. Man gör samma test efter, tror det är 2 veckor och då är meningen att man ska krossa sina tidigare resultat för då betyder det att träningen gjort resultat. Som sagt är det viktigt att alltid göra bättre ifrån sig för att kunna utvecklas i träningen. Jag gjorde detta test och fick nu enligt följade på dessa övningar:

(Man ska göra så många man kan under 1 min och hela rörelsen räknas som ett)

Switch Kicks: 80st
Power Jacks: 59
Power Knees: 90
Power Jumps: 45
Globe Jumps: 9
Suicide Jumps: 17
Push-up Jacks: 20
Low Plank Oblique: 33


En exempelbild jag lånat av beachbody.com


 

Blev alltså testet på 20 min+ Insane ABS som är ett extremt intensivt magpass, jag har nog aldirg kört ett så jobbigt magpass tidigare!. Detta tog 40 min och så körde jag ett styrkepass på samma dvd som var upperbody weight training och tog 45 min så träningen idag blev på totalt 1 timme och 45 min!.

Nu blir det melodifestivalen!

//kram

emliscious

roligt att du hittar en träningsfom du gillar! men jag undrar lite hur naiv du är? Att svälja en "tv-shopp" reklam med hull och hår? visst kan denna träning fungera, men ärligt? ska du inte vara lite mer nyanserad? lite källkritik? såsom deras föreochefter-bilder? är kanske inte träningsDVDn ensam som leder till såna resultat! kosten är aningen viktigare... och 1000 kcal/pass?? tja då kanske man måste ha er saker i ekvationen... såsom vikt, längd på personen som tränar samt längden och intensiteten på passet!



have fun =)

2010-02-21 | 18:12:41 | http://emliscious.blogspot.com/
Ellie

emliscious: jo visst, jag är absolut ingen tv shops människa så jag förstår precis vad du menar. Självklart har det mycket med vikt, längd etc hur mycket man förbränner men man kan mycket väl tänka sig att man förbränner en del eftersom jag testat det själv och jag kan knappt röra mig idag :). Jag blev dessutom helt slut efter att jag kört igår och för mig räcker det bra eftersom jag inte kan träna på annat sätt så får jag nöja mig :)..



Ha det bra!

2010-02-21 | 19:46:23 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0