Nattpass

God morgon i stugorna.

Burr så kallt det börjat bli ute nu. Det känns även inne att det är höst nu. Frös som bara den i natt även om tempen står på 22 grader. Det blir lätt kylig luft när man inte har någon värme på. Vi har satt på golvvärmen i hallen och badrummet för ett par veckor sedan iallafall och det blev genast bättre luft inne men nu är det nog snart dags att sätta på värmepumpen. Elementen blir att sätta på senare i vinter eftersom dessa drar massor med ström.

Gick upp vid 8,30 idag eftersom jag kände på mig att andy skulle komma hem. Han kom vid 8,30 och Kiwi blev riktigt glad, även hon är ovan att husse jobbar natt så hon var nog lite orolig i natt. Jag var också riktigt orolig i natt, hade väldigt svårt och sova så jag tror jag bara fick sova halva natten. Jag som bara tokälskar att ligga på mage i vanliga fall kan knappt ligga "lite" på magen nu förrän bebisen börjar sparka, jag kanske trycker ihop den en aning från sidan då. Kan vara svårt och hitta sköna ställningar för rygg är också rätt obekvämt och ligga nu eftersom det stramar i livmodern. Jag skulle verkligen behva en sidokudde, det är en lång kudde som man kan stödja sig emot när man ligger på sidan och man kan även ha den mellan benen.


Gravidkudde

Träning:

Igår blev det ett senare kvällspass i form av turbojam styrka i 40 min. Hoppade magträningen eftersom det inte kändes bra och körde bara lite magträning för sidorna, det fick räcka. Det är svårt och veta hur mycket man kan ta i nu när man är gravid utan att det ska innebära risk för barnet. Eftersom jag haft mina långa viloperioder från träning både innan jag blev gravid och i början av graviditeten så vet man inte riktigt var man ska klassa sig själv längre. Vältränad eller nybörjare?, nåja jag skulle väll kanske inte kalla mig nubörjare med tanke på att jag tränat i snart 9 år men man vet ju inte hur mycket kroppen förfaller på dessa perioder. Kan säga att jag säkert inte ahr mycket muskelmassa kvar alls för jag känner mig riktigt förtvinad, därför ska det bli skönt och sätta igång med mer "seriös" träning sedan efter graviditeten.


Denna form känns väldigt avlägsen just nu!. Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt det heller utan bara svälja och se glad ut. Jag är iallafall stolt över min gravida mage :). Lite inspiration iallafall eftersom Jennifer Nicole Lee faktiskt är trebarnsmamma vilket man inte kan tro!!


Jag har nu gått upp max 4,7 kilo sedan jag blev gravid. Varför jag skriver ca är eftersom jag var lite osäker på exakt hur mycket jag vägde innan jag blev gravid. Pendlade nog lite mellan 63-64 och därför skriver jag ca så ni vet. Det är nog mer troligt att jag gått upp 4,2 kilo men som sagt det är sån liten skillnad så det spelar ingen större roll. Jag hoppas iallafall att jag inte kommer gå upp mer än 10 kilo under graviditeten. Jag äter iallafall inte mer nu än tidigare, visserligen tränar jag mindre nu men bebisen behöver ju lite också så det kanske slår ut sig.

Nu ska jag ut med Kiwi men vi hörs!

kram

Michalw

Grattis till graviditeten :)



sv: Absolut, mat gillar jag att laga, baka med. Länge sen jag gjorde de där pizzabullarna. Men de blev goda, dock var det lite svårt att rulla ihop dem eftersom degen löstes upp av köttfärssåsen. Nästa gång får det nog bli bara stekt köttfärs med några goda kryddor. Har min matblogg lite vid sidan om med och uppdaterar när jag har nåt nytt kul att dela med mig av.

2010-08-30 | 15:24:51 | http://michalw.blogg.se/
Michalw

Precis, antingen låta såsen svalna eller utesluta krossad tomat för att få den mindre rinnig. Kom på nu att om jag vill ha tomat i så är det ju bara ta soltorkade.

Ska spana in din bakblogg, skitkul att kolla in andras recept. Hittar mer kul recept på nätet än i böcker faktiskt.

2010-08-30 | 16:19:58 | http://michalw.blogg.se/
Michalw

Precis, jag har ett antal olika kokböcker, klart mycket roligare att bläddra i dem. Men är man som jag ute efter mycket enkla recept så är ändå internet bäst. Böcker ger dock mer inspiration.

2010-08-30 | 21:23:00 | http://michalw.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0