Ett träningspass mitt i allt

God kväll!

Nu tänkte jag uppdatera denna blogg lite. Sitter här och är lite smått skakis då jag precis avslutat ett pass styrka. Det var länge sedan kan jag lova men nu kände jag att jag behövde få igång cirkulationen lite i musklerna och transportera lite extra syre till bebisen där inne:) det kan den behöva. Det blev ett helkroppspass med 3 set per muskelgrupp och 12-15 reps. Det är viktigt att inte köra för hårt när man är gravid och pulsen får inte vara för hög för länge har jag hört av barnmorskan så det blev lite lätta vikter.

Nu mår jag lite smått illa men passet gick rätt ok endå, kände inget speciellt och det tycker jag är väldigt viktigt. Känner jag av det lilla minsta så slutar jag. Det är ju inte bara mig jag ska tänka på nu:). Cyklade för några veckor sedan, inte alls långt och det var inte alls jobbigt men bebisen gillade det inte. Jag fick grymma sammandragningar så det vågar jag mig inte på igen. Brukar ibland känna av det även om jag inte tränar men tydligen är det kroppens sätt att träna inför förlossningen.

Snart är det dags för mitt andra ultraljud, den 10 aug får jag se min lilla bebis igen och det har jag verkligen lämgtat efter. Man är ju lite smått orolig att den inte ska må bra där inne eller ännu värre, att den inte lever!. Jag är nu i vecka 16+4 och har ännu inte känt några fosterrörelser (vad jag vet). Det är inget konstigt för är man gravid för första gången dröjer det oftast några veckor men man brukar säga att man känner av det första gången mellan vecka 16-20 så jag har några veckor kvar. Magen växer den också och den har blivit hårdare, tyvärr tycker jag den ännu är på tok för liten, jag vill ju ha en bamsemage och skryta med men men det kommer nog det också hehe.




Mina better bodies byxor är superbra nu när jag är gravid. De har vanligtvis en röd kant högst upp som man vikter ner men nu när man vill ha det bekvämt vid magen är det bara att skippa att vika ner den så får man supersköna gravidbyxor :). Mina andra träningskläder är för låga så de rullar bara ner från magen, inget skönt!.



Jag har inga direkta carvings ännu. Måste nog säga att jag var mer sygen på saker tidigare i graviditeten. Nu är jag knappt sugen på mat alls utan mår illa bara jag tänker på mat. Därför äter jag det jag är sugen på för annars skulle jag nog gå ner i vikt och det är ju absolut inte det som är meningen nu!. Det jag dock är sugen på mer än jag någonsin varit är citronvatten eller smaksatt vatten över huvudtaget, jag som tidigare hatade vatten vilken tur jag har. Salt är något jag älskar fortfarande och då gärna salta godisar. Mjölk dricker jag massor av nu vilket jag älskar, bebisen drar åt sig massa kalsium dessa veckor och då är det bra och dricka och äta mycket med just kalsium. Denna vecka+ några veckor frammåt kommer jag att kunna gå upp en hel del i vikt då bebisen kommer att öka sitt underhudsfett en hel del+ att moderkakan blir större, blodvolymen ökar markant, och brösten växer.

Med tanke på bröst så kan jag inte längre ha mina gamla BHar. alla är på tok för små och det som är mest mysko är att ena bröstet är mycket större än den andra haha!!. Det är juförsej vanligt och mitt högra har alltid varit större och så även nu med fast större än tidigare hehe.

Nehe det var lite uppdatering från mitt gravida liv. Jag lovar att lägga upp bilder från mitt andra ultraljud men glöm inte bort att läsa min andra blogg också som är en gravidblogg.

Ha det superbra allihopa!!

/kram Ellie & Bebis

Therese Bäckman

Du är så fin Ellie! :) Inspiration till tusen!! :)

2010-08-15 | 23:14:09 | http://www.metrobloggen.se/tezzandeluxe
Ellie

Therese: hehe tack gumman vad söt du är!. Jag tycker själv inte jag är det minsta inspirerade nu när jag är gravid och tränar så lite som jag gör. Jag försöker dock så gott jag kan men mycket handlar om att lyssna på kroppen. Nu har jag hittat gravidträning som jag kan sysselsätta mig med och det är ju superbra!. Kör hårt tjejen!

2010-08-16 | 10:12:56 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0