Det händer lite saker

så det är därför jag inte kunnat/orkat blogga så mycket. Idag är det min första dag på hallegården och kommer jobba natt i natt. Börjar kl 21 till 07 imorn så jag har försökt sova så mycket jag bara kan, tyvärr blir det lätt för mycket sovande också vilket inte heller är bra. Trött kommer jag nog ändå att bli med tanke på att jag aldrig jobbat natt tidigare. Att ha två nya jobb är ju riktigt kul med tanke på att jag fått två riktigt bra jobb med bra variation trots att båda är innom vården. Sjukhus och äldreboende är ju faktiskt två helt olika ställen och en undersköterskas uppgifter tycker jag är som dag och natt på dessa ställen.

Igår jobbade jag på sjukhuset, ett dagspass från 7-15 och det var en riktigt lugn dag. Våra de flesta av våra patienter kunde klara sig själva och skulle hem samma dag så det var inte mycket att göra. Hade inte en enda provtagning på hela dagen, heller inga kontroller (puls, blodtryck, vikt, spo2 etc). Det enda jag gjorde var en bladder på en patient som inte ens var min (bladder= ett slags ultraljud som kollar hur mycket resurin som finns i urinblåsan, vanligtvis efter att ha haft en kateter). Pga av bristandet på arbete tog jag ett blodsocker på mig själv innan lunch och visade 5,4 mmol tror jag det står i. Tog dessutom en satration och det visade 96% och en puls som låg på 49 i sittande läge:). Det är kul att jobba på sjukhus hehe:).

Det har blivit lite dåligt med träning på sista tiden och föklaringen är att jag inte känt mig 100% pigg. I 2 veckor har jag haft problem med otrolig huvudvärk som kommit och gått så jag har helt enkelt legat lite på latsidan men eftersom det händer en hel del endå så har det inte gjort så mycket. Tänkte klra ett pass strax till dvdn och vad får jag nog se. Börjar bli lite trött på dessa dvder men det var ju bara en tidsfråga.

Dags för träning

kram!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0