Det är så härligt!

Hej vänner!

Förlåt att jag varit så dålig på att uppdatera er men som ni säkert vet så är det ett fantastiskt väder ute. Jag har inte haft någon vidare lust att sitta inne vid datorn. Idag tex så har jag varit nästan hel dagen ute. Jag har hunnigra lite ärenden också men annars har jag bara varit hemma. egentligen skulle jag jobbat igår me påväg till nyköping böjade bilen låta något förskräckligt och jag fick åka av vid kolmården för att ringa min pappa och fråga vad det var. Det var givevis svårt att säga på telefon så jag kunde inte annat göra än att ringa jobbet och säga att ag inte kunde komma. Kl var halv 3 och jag skulle börja 4 så det var svårt att skjuta på jobbet eftersm de redan skjutit jobbet från 14 till 16. Givetvis bv de inte så glada men vad gör man när tekniken inte fungerar. Det var inget annat än att åka hem igen och nu tror vi att det kan ha varit däcken som var så dåliga så imorn ska vi köpa nya. Hoppas det var dom för jag ska jobba på torsdag också.


Idag har det som sagt varit en fantastisk fin dag och jag har varit ute massor på tomten, gått skogspromenad med Kiwi och gjort massa mysigt. Just nu sitter jag ute på tomten och upppdaterar er med men laptop som jag drog med ut. Det börjar blåsa lite så det är nog dags att dra sig in snart.

Igår blev det ett väldigt sent pass hip hop abs cardio, klockan var nästan 12 på natten när jag var klar haha!, sån är jag.

Nu ska jag sluta men ev hörs vi ikväll annars hörs vi imorn..

kram

Nillan

Härligt att du får jobba lite, så du kan bidra till huslån o mat. Du kan kanske få jobba extra där du ska sommarjobba oxå? Träningskort på något gym är det något du funderar över? Tyngdlyftningen, har du lagt den helt åt sidan? Du verkade gilla den typen av träning:). Jösses 1000 frågor på en gång. Jag var i Holland en sväng o jobbade har inte haft tid o kolla din blogg. Du är inte ute o skriver på bloggen så ofta, så jag passar på Hej Hopp!

2010-04-13 | 17:01:21 |
Ellie

Nillan: Ja visst är det skönt att få lite jobb och visst kommer jag att jobba lite extra på äldreboendet också men tyvärr måste man egentligen vara med i något som heter vikariebanken och den har bara öppet ibland för nya vikarier och där är jag inte med. Vården måste först och främst ta personal från banken och därför kommer jag inte kunna jobba så jättemycket extra där men lite iallafall tills jag kommer in i banken:).



Träningskort kommer jag köpa direkt när jag känner att vi kommit på fötter rent ekonomiskt, jag har ju inte fått någon lön ännu från något jobb så så fort jag har lite pengar över kommer jag springa till gymmet och köpa ett var så säker!.



Tyngdlyftningen var jag tyvärr tvungen att hoppa över. Hade gärna varit kvar men eftersom vi bor 2 mil utanför stan+ att jag jobbar på 2 olika ställen dels i nyköping och här i skärblacka blir det mycket åkande och det sista jag vill när jag jobbat en lång dag i nyköping är att åka in till norrköping och träna. Det är en anledning och den andra är att det är ganska dåliga öppetider på atletklubben så det kan vara svårt även på så sätt. Därför kommer jag ta mig tillbaka till gymmet med lite ny träningserfarenhet och nya övningar i träningsväskan :).



Har haft lite att göra på sista tiden+ fint väder och därför har jag inte uppdaterat så mycket men ska försöka bli bättre på det:)..ha det så bra i vårsolen kram

2010-04-13 | 17:32:48 |
Anonym

Om jag var du skulle jag verkligen passa mig för att ringa och lämna återbud till jobb för en sådan sak och med så kort varsel. Fanns det ingen buss du kunde ta så att du iaf kunde komma lite senare? Eller taxi? Det är inte lätt för arbetsgivaren att hitta en vikarie med så kort varsel och det bidrar verkligen inte till att man blir populär på jobbet. I värsta fall kommer de att sluta att erbjuda dig jobbtider.

2010-04-13 | 23:13:18 |
Ellie

Anonym: Visst förstår jag att de blir sura men samtidigt händer sånna saker och de vet att jag bor så långt bort. Buss hade jag säkert kunna ta men jag hade aldrig hunnit dit i tid iallafall och eftersom man vanligtvis börjar jobba 14 och jag hade fått börja 16 istället eftersom de ringde in mig så sent som kl 12 samma dag. Det betyder att jag låg back 2 timmar i arbetet och hade jag kommit ännu senare hade alla patienter blivit lidande och det är väldigt onödigt ifall de ändå hittar en annan. Hade de inte hittat en ersättare är det självklart att jag skulle ha kommit iallafall, dock väldigt sent.

2010-04-14 | 10:05:26 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0