Äntligen Fredag!

Hej igen!

Då var det äntligen fredag och veckan har inneburit lite jobb. Både idag och igpr blev det två dagpass på sjukhuset och det kändes riktigt bra båda gångerna, jag börjar komma in bra i jobbet och eftersom jag jobbade på samma jobblag båda dagarna så kände man ju vissa patienter från gårdagen. Det roligaste med jobbet på sjukhuset måste vara den stora variationen på människor man träffar. Det är ju en ortopedavdelning vilket innebär att det är väldigt blandade åldrar på patienterna vilket är riktigt kul eftersom det aldrig blir tjatigt. Patienterna stannar oftast också bara några dagar upp till ca 5-7 dagar som max om inget speciellt händer och det gör ju att det alltid kommer nytt folk. Vissa patienter blir man nästan lite kompis med och jag har många gånger fått höra att jag alltid är så glad och positiv och visst det måste jag väll hålla med om. Jag skulle själv inte vilja träffa en tjurig kärring om jag låg inne på sjukhus och var sjuk för visst blir man nästan lite sjukare då?. Nej det är bättre och vara glad för jag lovar!, oftast smittar det av sig!.

Nästan vecka kommer jag att gå inskolning på Hallegårdens äldreboende och det kommer innebära 2 nätter. Det ska bli kul och se hur det går eftersom jag aldrig jobbat natt tidigare. Tur är ju att jag är mer kvällsmänniska än morgonmänniska:).  En sak som förvånat mig är hur många som hört av sig ang jobb. Jag tror det ringt mellan 6-7 jobb inom en månad och då är det mest från äldreboenden men också ett cafe etc. I förregår ringde tom kriminalvården, där har jag alltid viljat jobba men som sagt så har jag ju redan jobb och man kan ju inte få allt :). Det jag fått höra av många är att jag gjort så mycket olika saker för att vara så ung och det håller jag med om. Jag tror det är viktigt att ha bred erfarenhet och våga göra olika saker för jobbar man på ett och samma jobb i 30 år kan man ju faktiskt bara det jobbet och det är ju faktiskt inte alltid bra även om man blir bra på just det jobbet.

Min filosofi är att våga pröva på olika saker, vad det än är träning, jobb etc för hur ska man kunna utvecklas som person om man inte vågar testa nya saker?. Vissa saker kanske inte alls blir bra men då har man ju lärt sig något nytt och det är ju faktiskt bara positivt!.

Efter jobbet var jag så trött att jag somnade och sov två timmar. Hoppade träning idag så det blir ev något imorn istället, hoppas på bra väder för då kanske det blir en powerwalk i fina vädret. I Nyköping toksnöade det när jag var på jobbet, riktigt stora flingor dessutom så ettt ag trodde jag det hade blivit vinter igen men nu ör det borta, tack och lov!.

Nu blir det lite fredagsmys sitter och funderar på om det blir gröt eller chips. Andy ville ha chips men jag vet inte om jag är sugen. Tappade faktiskt suget på chips och godis efter påsken så vi får se.

Hoppas ni haft en underbar dag!.


Våga testa på olika saker, det är bara då du verkligen vet vad vad det är du gillar!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0