Zombie brud

God dagens!

Puuuhh så trött jag är nu! har avverkat en arbetsdag+ att jag direkt efter jobbet stack iväg och körde på trafikskolan. Vi övade parkering och körde lite landsväg och motorväg. Nu har jag inga lektioner kvar och imorn är det dags för halkkörningen!. Därefter är det lilla uppkörningen den 21 okt. Det blir till att tokplugga nu den sista tiden så man har någon chans att klara det. Jag är ännu inte 100% på bilkörningen och heller inte teorin men jag ska plugga som en gris nu så får vi se hur långt det räcker.

Igår var det tränings som jag sa igår. Det gick faktiskt riktigt bra och jag har grym träningsvärk i hela kroppen!, ökade vikten igår på tränarens komando och det blev 35kg mot 25 gångerna innan. Det gick bra men trött blev man så klart fortare men det är ju lite roligare med tyngre vikter. Vi körde en speciell övning som innebar att man röck upp stången till bröstet (ugefär som frontböj med stången) och samtidigt som man röck upp stången skulle man göra en frontböj (svårt att förklara). Det var tungt och jag blev snabbt trött i ryggen men 1 timme sån form av träning gav mig denna härliga träningsvärk. Vi får se om jag kör imorn eller om det blir något annat, pga av träningsvärken i både rygg, baksida ben, nacke och bröst så kan det bli svårt att göra några ryck och stötar överhuvudtaget, vi får se. 

Jag vet redan nu att jag kommer lägga om träningen lite, pratade nämligen med veronica om mitt träningsschema och hon sa att jag inte behöver träna rygg och ben på en separat dag för tränaren håller reda på när vi ska köra detta utöver teknikträningen. Det betyder att jag kommer att ta bort ben och rygg träningen och ha detta som en vilodag istället. 

Imorn ska jag och veronica träffas då vi ska gå igenom hur mycket vi ska träna, när och vilken tid. Vi har också kommit överens att om jag hjälper henne med styrketräningen  så hjälper hon mig med tyngdlyftningen och det lät som en bra deal:).

Lite bilder från gårdgens pass:


Veronica In action!


Jag in action


Påväg upp haha. Här var jag riktigt trött eftersom det var det sista setet för dagen


Ryggresningar är en obligatorisk övning som utförs vid varje pass för att stärka korsryggen. 15 reps eller mer måste det vara :).


Tittut!!


hehe!!


 
Det är ingen dans på rosor att träna tyngdlyftning. Så här ser jag ut efter varje gång. Jag lovar!, det ser värre ut i verkligheten, är blå hela övre bröstet och ömmar så in i bomben *ajjj*.

//Kram



N

"Speciell övning", du menar frivändningar?

2009-10-14 | 08:39:23 |
Ellie

N: nej den heter inte det, tyvärr så vet jag inte vad den heter men jag ska förslka ta reda på det.

2009-10-14 | 13:24:19 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0