På morgonkvisten

Hallå där!

En ny dag är här och jag sitter lite halvt sömndrucken och ska dricka mitt kaffe. Gick upp vid 8,15 idag då jag tänkte försöka ta mig ut på en liten morgonpromenad innan frukost. Dessa promenader är verkligen bäst på hela dagen men problemet är att har man under en längre tid varit ifrån dom som i mitt fall blir det lätt att ligga kvar i sängen när klockan ringer, för visst är sängen skönare än den kalla promenaden?. På sommaren har jag oftast mindre problem att a mig ut men nu när temperaturen börjar närma sig 0 sträcket mer och mer så drar man sig allt mer. Däremot tänkte jag faktiskt ta en uppfiskande promenad idag.

Igår blev det lite slappande mitt på dagen till skärgårdsdoktorn, sedan vid 16,30 var det lektion på trafikskolan som jag passade på att gå på eftersom jag missade alla lektioner när jag jobbade. Kan vara bra och snappa åt sig något extra nu när det närmar sig uppskrivning *nervös*.


Lite sömndrucken är man allt!

Idag är andy ledig så jag har hunnit planera lite saker vi ska göra än så länge och det blir:

* Åka till skärblacka och söka jobb

* träna tyngdlyftning på NAK

Veronica var sjuk i onsdags så därför blev det ingen träning för mig då. Så bra är jag inte att jag kan träna själv ännu men förhoppningsvis kommer jag kunna göra det så småningom iallafall.

För att börja prata om något helt annat så var jag förbi bageriet här om dagen och fick reda på att även Anna som kom efter att jag slutade (som fick mitt arbete) ska sluta på fredag dvs efter 2 veckor, anledningen? sparken vad annars?. Jag räknade på att hon har haft 4 personal bara under det här året och det är bara min tjänst det handlar om. Det säger ett och annat om henne. På måndag kommer den nya tjejen och jag kommer gå dit och berätta precis hur jag haft det så hon inte tror på chefens fasad om att vara den pefekta chefen.

Nu måste jag skynda mig dricka upp kaffet men vi hörs!

// kram
 



Anonym

Vore jag som du skulle jag inte blanda mig i hur din ex chef sköter sitt företag. Det säger mer om dej än om henne. Var stolt för din egen insats där. Hon kanske upptäcker att du ändå var den bästa och du får jobbet tillbaka. Du trivdes ju väldigt bra där eller? Vänta och se.

2009-10-30 | 10:37:52 |
Ellie

Anonym: ja fast saken är den att jag vill visa för de som börjar vilken hämsk människa hon är. Jag skulle aldrig vilja ha det jobbet tillbaka, även om jag skulle få det för jag skulle aldrig vilja ha henne som chef efter det hon sagt och gjort.

2009-10-30 | 14:37:14 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0