Skjortletande och jobb

God morgon!!

Ute lyser solen som aldrig förr och man skulle nästan kunna tro att det är sommar!, ute är det 8,8 grader varmt så jag klagar absolut inte!!. Idag ska jag jobba min första dag på jobbet, inte på bageriet dock utan jag ska servera på en minneslund lite utanför norrköping. Det ska bli grymt intressant då jag aldrig tidigare gjort det men någon gång ska väll vara den första :). Igår hittade jag en vit skjorta Gina Tricot  vilket var grymt tur. Det tog en stund att hitta då det bara fanns i stl 44-46!! Och det blir lite väl stort för mig haha. Det är lite små konstigt det där med storlekar, jag har alltid haft problem att hitta jeans som passar för i låren ska de sitta supertight eller inte ens på upp dom över låren. Eller så sitter de perfekt i låren och för stora runt magen, hallå!! Hur ser människor ut nu för tiden egentligen?. Det samma gällde mitt val av skjorta, jag hittade en på H&M i lördags men endast i stl 36 men den tyckte jag var på tok för genomskinlig och lite för tight för min smak. Igår hittade jag denna skjorta som jag köpte och den satt väll helt ok men innan jag bestämde mig för den var jag på New Yorker och hittade en nästan likadan men då kom jag inte i stl 38 för då var armarna i skjortan för små!!?, den satt perfekt runt magen men armarna kunde jag knappt böja. När man styrketränar får man vara glad för de kläder man hittar vare sig dom sitter perfekt eller är lite små sladdriga här och var haha.


Det är mycket därför jag väljer att ha mjukiskläder på mig för det blir ett galet letande varje gång jag ska hitta något som passar vilket är grymt tråkigt men man får vara glad att man i alla fall kan ha några kläder haha!.


Snart är det dags för jobb som sagt, jag vet inte när jag slutar exakt då mycket beror på gästerna men Susanne tippade på runt 18. Får se om man hinner med ett pass ben annars får man helt enkelt ta vila idag istället för på onsdag.


Måste sticka nu men ha det bäst!!


/Ellie






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0