Måndag: Jag är såå duktig!

God kväll i stugorna!

Nu har jag precis kommit hem från dagens pass rygg och vader och herregud så bra det gick!! Träningen får faktiskt riktigt bra just nu (peppar peppar) och jag känner mig grymt stark!.

Idag gjorde jag PB i varenda övning! och jag tror aldrig det har hänt förut, jag är sååå grymt nöjd över dagens pass. Riktigt motiverad var jag också!. Dagens övningar blev:

Marklyft: Tidigare har jag MAX kör 85 kilo med 4 reps, idag vart det 85 kilo och 5 reps!!!. Ok det är inte mycket som jag ökat men det är alltid något!. Jag körde 1 set 85 kilo och 2 set 80 kilo och sammanlagt 3 set och 4-6 reps. PB!

Hantelrodd: Även här blev det ett PB. Har tidigare MAX kört 25 kiloshantlarna men idag körde jag 29Kilo*8 reps och 3 set! hur nöjd får man bli?.

Lats bakom nacken: Det här är en relativt ny övning för mig, brukar vanligtvis bara köra vanliga lats men har börjat köra bakom nu. Tidigare har jag kört max 34 kilo men idag blev det 8 reps på 41 kilo! och även där 3 set.

Vader:

Sittande vadpress: har som max kört 35 kilo men idag blev det 37,5 och 8 reps! här var det 3 set.

Cardio:
10 min stepmaskin och 10 min cykel= 20 min

Som ni ser gick mitt pass superbra och dessa ökningar hag jag bara gjort med 1 veckas mellanrum och jag känner mig riktigt glad och nöjd!.
Hur gick ert gympass idag?

Middagen innan träning blev detta:

köttfärssås med purjolök, rivna morötter och paprika. 1 havresmörgås med ost och lite grönsaker. 1 glas minimjölk.

Snart blir det omelett!.

/Ellie

Carro

Fan vad du är bra Elli =D Hoppas vi kan träna ihop nån dag, de skulle va skoj =P hehe

2009-03-02 | 22:19:29 | http://[email protected]
Nilla

Grattis till alla pb. Hur var kontakten när du ökade vikterna tycker du? Förmodligen hade du KAPACITETEN att köra lika tungt förra veckan som nu, bara att du inte testade. (Men jag kan ju ha fel.)

Och förresten, inte blir 10+10 = 30? :)

2009-03-02 | 23:24:30 |
Lene

Vad härligt med ännu ett bra pass! Vilken är din favoritmuskelgrupp att träna? Min är helt klart axlar och mage, fast just nu har jag träningsförbud så då får man nöja sig med att läsa om andras träning.

2009-03-03 | 00:20:04 |
Anonym

Varför alla dessa mackor? Uteslut dem och ät Qiunoa eller Burguli stället. Ät gröt till frukost. Det är inte kontsigt att du inte går ner i vikt:)

2009-03-03 | 07:34:58 |
saga

10 min + 10 min= 30 min? hallå hur är det med matematiken Ellionor?!?!

2009-03-03 | 09:09:37 |
Ellie

Carro: Självklart ska vi träna ihop! kan du kanske komma när jag fyller år? våre grymt roligt!.



Nilla: det är väll kanske möjligt att jag skulle kunna köra 85 men inte med 5 reps, har försökt tidigare. Förmodligen hade jag rätt bra kontakt för jag har lite träningsvärk idag!, speciellt i korsryggen haha. OJJJJJ sorry det ska självklart vara 20 min!.

2009-03-03 | 09:32:22 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Lene: Jasså varför har du träningsförbud?. Vet inte riktigt vad min favoritgrupp är men tror det är rygg faktiskt, bröst är rätt kul också.



Anonym: Alla dessa mackor? jag äter 3 mackor om dagen och det är de enda kolhydraterna jag äter, då jag älskar mackor så väljer jag heldre den kolhydratkällan än något som jag inte gillar lika mycket. Man går ner i vikt iallafall så länge man ligger på ett underskott.



Saga: Förlåt det är klart det ska vara 20 min. Satt och tänkte jag jag skulle försöka hinna 30 min därför skrev jag säkert 30 haha..

2009-03-03 | 09:35:08 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0