Föreläsning "hemlige kocken" Linköping idag

Hej mina vänner!

Vilket strålande väder det är i dag!!, här skiner solen massor vilket den inte gjort hela dagen. I morse när jag skulle till jobbet på möte regnade det ute och mina hemska skor som läcker!!, mina fötter var härligt blöta när jag kom hem vill jag lova. Ikväll ska jobbet inkl jag på föreläsning då Mats-Eric Nilsson som skrivit boken "hemlige kocken" ska föreläsa i Linköping ikväll vid 18,30. Så det blir jag, Susanne, Natalie och Malin som åker dit och suga åt oss information och det ska bli grymt intressant.

Bild lånad av aftonbladet.se


Förövrigt börjar jag nog bli sjuk igen. Häromdagen rosslade det i bröstet på mig och jag har börjat småhosta, har dessutom vaknat två dagar i rad med enorm halsont men jag har sagt till mig själv att INTE bli sjuk igen så jag får äta massa vitlökskapslar och vitaminer. Dock blir det tyvärr vila från träningen igen!!. Jag blir så trött på dessa jobbiga förkylningar som ska härja. Mina två systerdöttrar var nyligen enormt sjuka och hade 40 graders feber och hosta och min systers festman och sambo har också varit jättesjuk i flera veckor så jag antar att det går något skit.

Nu ska jag kolla runt lite om det finns receptböcker på bakverk för diabetiker. Vet ni någon bok om detta?, vi behöver nämligen lite inspiration i jobbet då vi ska börja baka massa nyttiga bröd och sockerfria bakverk så har ni något förslag så skrik gärna till!.


Sedan ska jag läsa lite mer om diabetes då jag behöver färska upp minnet lite.


Pussar och kramar så länge

/ Ellie


p.s Ska försöka ta lite bilder ikväll när vi ska på föreläsningen, hoppas någon vill vara med ;).



Danne

Det finns dåligt med laktosfria bakverk. Jag är laktosintolerant och älskar sämlor. Det går inte att köpa om man inte specialbeställer. Gör allt laktosfritt från början tycker jag.

2009-03-17 | 14:24:43 |
Ellie

Danne: Jo det finns ganska dåligt med latkosfria bakverk tyvärr och mjölk etc är ju en grund i bakverk. Laktosfri mjölk finns ju så det kan ju inte vara grymt svårt att göra dock tror jag många inte gör gluten och laktosfritt av den anledningen att det bakas i samma bageri och för många kan detta bli en enorm hälsorisk om de är väldigt allergiska eller inte tål vissa saker. Jag ska framföra ditt önskemål så kanske det kommer finnas på norells i framtiden:)

2009-03-17 | 15:25:48 |
Jonas

Hallo. Stackars dej ska dessa förkylningar eller infektioner aldrig ta slut.Jag lider med dej,kan det vara så att du blir smittad på gymet? Själv har jag klarat mej i flera år utan att vara sjuk,detta sedan jag började träna,men det är väl olika en del kanske klarar sig bättre när kroppen är i form andra inte. Krya på dig.

2009-03-17 | 16:53:22 |
Ellie

Jonas: jo det är riktigt jobbigt, jag får ibland perioder där jag är sjuk oftare och ibland kand et går långt tid innan jag blir sjuk. Det kan vara gymmet men sedan sprids ju smitta väldigt lätt från olika saker, tandtag etc. Jag kanske är på fel plats vid fel tillfällen haha...kram på dig!

2009-03-17 | 17:08:09 |
Danne

Jag tror du den oroliga typen av människa och stressar upp dig för det minsta. Ni som tillhör den gruppen är mer infektionskänsliga. Hitta ett sätt att gå ner i varv på ex yoga, meditation eller qigong. Stress är ohälsosamt. Jag mediterar och ligger på spikmatta ca 20min/dag. Jag tillhör inte de oroliga eller stressiga typen men tycker det är skönt att göra dessa 2 saker varje dag.

2009-03-17 | 19:47:28 |
Ellie

Danne: Nja men jag upplever mig själv inte så enormt stressad, det finns absolut de som stressar mycket mer. Jag har alltid haft perioder där jag blir mer sjuk än andra och när jag var mindre var det nog värre. Då kunde jag vara hemma en vecka, gå en vecka och vara hemma en vecka till. På akuten när jag praktiserade där vart jag sjuk ca 2-3 veckor av 4 möjliga och deeta beror självklart på att det är mycket sjuka där men det blev ju inte direkt bättre av att praktisera där. Det slutade med att jag fick göra om min praktik.

2009-03-17 | 22:10:21 |
Nilla

Du kanske får svar på vad ditt knackliga immunförsvar beror på när du varit på läkarundersökningen, i maj var det va? Hope so!

2009-03-17 | 22:40:24 |
Ellie

Nilla: Ja det hoppas jag med det kanske har ett samband. Jag skulle få en kallelse i maj ja. kram kram

2009-03-18 | 10:46:23 |
Danne

Det finns alltid en orsak till varför man får infektioner. Är du i bra fysiskt och psykisk balans blir du inte sjuk, men du har alltid ursäkter för allting och kan och vet allt bäst. Börja lyssna på andra och ta till dig bra information lär dig hur andra sunda människor lever var öppen för förändringar. Hela ditt och alla andras liv kommer förädras hela tiden. Du är en egotyp som bara lyssnar på dig själv

2009-03-18 | 12:23:12 |
Ellie

Danne: vad fan snackar du om?! ska du påstå att du känner mig?. en person kan visst bli sjuk även om man är i fysiskt och psykiskt balans vad får du allt ifrån?. Infektioner smittar som du vet och har inget med fysiskt eller psykisk balans att göra. Visst kan man bli mer känslig men säg ALDRIG att inte en "vältränad" person inte kan bli sjuk för då är det du som inte vet någonting.

2009-03-18 | 13:50:31 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0