Från segdag till aktiv dag

God kväll! Hoppas ni haft en fantastisk dag för det har jag haft!, konstigt nog har solen vågat sig fram på himlen vilket var ett tag sedan sist. Här har det regnat hur mycket som helst sedan sista värmen vilket var ca 1-1,5 vecka sedan. Det regnar juförsej i hela landet och säkert mycket mer än det gjort här men det är tillräckligt nu om man säger så.

Igår som ni vet hade jag en av de sämre dagarna. Jag var seg, trött och orkade verkligen ingenting. Idag har det vänt från att ha varit en seg dag till att ha blivit en riktigt aktiv dag för både mig och Andy. Jag vaknade si sådär vid 9-9,15 sådär och åt min frukost och kollade på några rederietavsnitt där det var dags för dagens första pass dvs axlar!. Jag bara älskar riktigt breda axlar så jag jobbar verkligen hårt för att de ska bli större, likaså ryggen.

Det var ett riktigt bra pass måste jag säga, en av de bästa faktiskt. Jag hade ordentligt med motivation och energi hela passet ut och försökte köra så tungt jag bara kunde med lite hjälp av andy. Övningarna blev dessa:

Hantelpress
3set uppvärming+ 13,5kg*3set

Hantellyft
11kg*3set totalt 6set

Axelpress maskin
15kg på vardera sida*3set totalt 6set

framåtlutade hantellyft
11kg*3set totalt 5set

omvända pecdec
27kg*3set
framsida axlar med viktplatta+hantlar omväxlande
15kg platta 3set+ 8,5kg hantel*3 set

Efter passet var det dags för lite cardio, detta blev i form av hopprep i ce 15 min. Jag orkade faktiskt inte längre då mitt hopprep snodde sig som vanligt, ibland undrar jag om det är mig det är fel på eftersom det blir som det blir varje gång! haha.

Nu nyligen var jag och andy ute på vår joggingrunda i vrinneviskogen. Det blev först 2,5km promenad med Kiwi. Därefter blev det intervaller där jag joggade 1 km och powerwalkade 1 km och totalt sett joggade vi 3,5km och och gick 2km. Totalt sett med båda rundorna 8km!. På onsdag blir det ev cardio i form av promenad på 1mil om vi båda orkar:).

Nu är det bara vila och mat som gäller! Imorn är det bröst som ska tränas:).



Middagen som ska ätas nu! tonfisksallad med 3% ceasardressig mmmm!


Lunchen idag blev sallad och kycklingfile!

Köpte ett nytt te idag, nämligen grönt te med tranbär! måste testa det sedan!.

kram kram





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0