Mailen är het!!

God dag vänner!! hoppas ni har precis lika mycket sol som jag har just nu här i Norrköping. Nu sitter jag i köket och har under hela förmiddagen funderat tillsammans med Andy på affärsplanen, den börjar sakta men säkert ta form och det gillar vi!  för varje gång vi skriver något nytt i planen desto närmare kommer vi en färdig produkt och det är riktigt riktigt kul. Min mail har däremot gått riktigt het idag då jag skrivit mail med höger och väster och en underbar bloggläsare som själv startat franschaise har hjälpt mig lite. Alla kontakter är värdefulla speciellt från dom som själva är i samma branch och som gått igenom samma saker som en själv.

Jag har dessutom Ätit min lunch som bestod av jordnötssmör haha!!. Klibbigt och gott var det och ja faktiskt blev jag ganska mätt, dock en helt annan mätthet som man känner om man äter mer mat men helt ok endå. Snart ska jag iväg till gymmet men först ska jag ut på en liten promenad med Kiwi. Ska försöka ta tag i lite städning senare fr det ser verkligen förjävligt ut här hemma just nu.

jag måste säga att det är riktigt riktigt kul att det är så pass många som är intresserade av jordnötssmördieten, jag trodde aldrig den skulle bli så uppmärksammad som det verkar som på både Sids hemsida och även jag själv har märkt av att folk blir mer och mer intresserade. Jag själv tror på den stenhårt så det ska bli kul och se vad andra får för resultat av den. Om ni påbörjat den får ni väldigt gärna dela med er om hur det känns, hur resultatet blivit etc gärna vila mail men uppge gärna om ni vill ha en liten spalt i bloggen också, om ni vill vara anonyma eller inte. Jag är väldigt intresserad!

Hoppas ni tar vara på de solchanser ni får för man vet aldrig hur morgondagen blir.

En gammal bild


Micke

Jordnötsmörsdieten låter intressant måste jag med säga. Följer det med intresse :)

2009-02-09 | 15:35:45 | http://michalw.blogg.se/
Ellie

Micke: roligt att du vill följa! tycker själv det ska bli intressant

2009-02-09 | 17:13:24 |
Mollan

Kan man inte använda vanligt Skippy jornötssmör? näringsvärdet verkar inte skilja nämnvärt eller?

2009-02-09 | 20:03:49 |
Ellie

Mollan: Nej tyvärr inte eftersom skippy innehåller en hel del socker och andra tillsattser så är det inget bra alternativ i någon form av diet egentligen.

2009-02-09 | 20:34:09 |
Anna

För mig är det en gåta att folk är intresserade av jordnötssmörssdieten. Den skulle precis lika gärna kunna heta olivoljedieten, eller valnötsdieten, eller cocosdieten. Inse att det inte är NÅGOT unikt med den, det är en helt vanlig ketogen diet, där jordnötssmör råkar vara primär fettkälla. Den som är intresserad och fascinerad av just jordnötssmörssdieten är även okunnig inom näringsfysiologi.

2009-02-10 | 14:32:51 |
Ellie

Anna: Jag har nog aldrig hört en så negativ person som du!. Alla här vet att det är en Ketogen diet så du behöver inte poängera det. Ingen har heller sagt att de är facinerade av dieten men det är endå intressant och testa. Att man dessutom är okunnig inom näringsfysiologi bara för att man är intresserad av jordnötsdieten är ju sjukt!, det har inget med att vara kunnig eller okunnig att vara utan ens intresse för olika typer av dieter bara.

2009-02-10 | 16:12:05 |
Anna

Oj, Ellie, då ber jag om ursäkt. Jag trodde i min enfald att funktionen "kommentarer" var till för att kommentera, dvs ge sin synpunkt på nyss publicerade inlägg. Men nu inser jag att det finns kriterier för vad man får och inte får tycka, precis som i din förra blogg. Slicka r*v går bra, kritisera är förbjudet. Men det är helt ok, säger mer om dig än om någon annan=)

Kram

2009-02-10 | 19:32:32 |
Ellie

Anna: Självklartr får du kommentera precis hur mycket du vill, och både potitiva och negativa kommentarer är välkommna men du verkar bara vara allmänt negativt inställd till min blogg över huvudtaget och jag undrar bara om det är så?, Det har ju faktiskt inte kommit ut det minsta positivt hittils heller därför undrar jag bara.

2009-02-10 | 20:00:18 |
sid

Anna, Du är så gullig när du tar i. Vill du besöka min sida istället och ha en öppen diskussion så är du varmt välkommen. www.fitnessguru.se/forum

2009-02-10 | 20:46:32 | http://www.fitnessguru.se
Anna

Sid, försvararen...=)

2009-02-13 | 13:53:23 |
Anna

Såklart Sid, att du vill föra diskussionen vidare på ett forum som du själv modererar. Och istället för att diskutera och lära om när du blir överbevisad kläcker du vanligen ur dig ett pinsamt :"Läs på och återkom..." =)

2009-02-15 | 22:43:47 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0