Helt slut

Äntligen är jag klar med städningen!!, har varit igång och städat hela förmiddagen + stått i tvättstugan. Snart ska jag ut med Kiwi igen men först ska jag ta mig en välförtjänt kaffe.

En del på den här bloggen verkar ha fått min blogg om bakfoten när det gäller vad jag skriver om. Jag skrivet MINA tankar och funderingar kring olika ämnen. Ibland är de vetenskapliga artiklar jag läser för att sedan tycka till om, andra inte. Många verkar tro att ALLT jag skriver är vetenskapligt bevisat men NÄR blev personliga tankar vetenskapliga referenser?. Jag själv skriver efter att ha hört, sett och av egna erfarenheter och vad jag själv tror och tycker. När det gäller det här med att jag ansåg att barn blir överaktiva (mer energiska) av att äta socker (läs godis, glass etc) är pga av att jag har lite barn omkring mig då min syster har ¨två, jag har även hört att vissa föräldrar har problem med att barnen blir mer energiska och har svårt att sova av godis. Tv program och artiklar i tidningar kan även övertyga att föräldrar tycker detta.

Nu anser jag inte att det alltid är så! men många har det problemet. Kanske kan det vara så att vissa barn är mer känsliga för socker lika mycket som vissa knappt kan äta kolhydrater utan att expandera (tex jag, har lätt att dra på mig massa vatten speciellt) medans vissa kan äta mängder utan att märka någon större skillnad. Vad vet jag? jag bara gissar .


Så det jag skriver är BARA vad jag tror och tycker. Hade jag skrivit om vetenskapliga artiklar och att alla mina belägg beror på venenskapen skulle jag helt klart skrivit annorlunda i min profil till höger, men som ni ser har jag skrivit mina tankar!.

Så ni hoppas jag verkligen att vi rätt ut det här problemet (som inte är ett problem för mig men tydligen för andra).

Ikväll blir det träning och vad det blir då är jag inte säker på. Jag har sååå ont i ryggen efter träningen igår vilket är väldigt ovanligt så jag vet inte vad som är bäst att träna då bröst eller axlar?, jag vill ju inte anstränga ryggen ännu mer utan ha maximal energi i musklen jag kör med. Får se vad  det blir..

hörs senare!



Maria

Hej stumpan.. Kan inte du skriva hur du gör din äggröra?? Ser alltid så gott ut... =) Kram

2009-02-04 | 20:54:20 |
Ellie

Maria: Hej sötnos!! det är klart jag kan göra!! det finns inget lättare!!, skriver om det imorn!...puss

2009-02-04 | 21:13:32 |
Janpeter Sangborn

Blir du inte orolig när du blir helt slut av sånt som de flesta människor fixar utöver sitt dagliga åttatimmarsjobb, träning, barnhämtning och annat? Och du är hur gammal? Dryga 20, väl? Du borde stå på toppen just ju och det indikerar väl fara om något? Och så ska du starta företag. Fixar du lönsamhet, likviditet och all nödvändig administration på mindre än 12 timmar per dygn är du en verklig talang på området. Även de mest överjävliga företagare jag känner till jobbade arslet av sig de första åren.

2009-02-05 | 08:44:54 |
Ellie

Janpeter: Hej kul att du skrev!. Jo det är klart jag blir orolig men jag har haft dessa problem sedan jag började högstadiet så det är inget nytt. Det gäller att jag lyssnar på kroppen så kan jag hantera det bättre. Jag var hos en läkare tidigare men han sa bara att jag borde dra ner på min akram och min ambitionsnivå. Det har inte hjälpt så klart men jag ska gå dit så snart jag kan. Det är ju inte direkt lätt att gå till sjukvården i dagens samhälle då man inte ens får komma innanför dörrarna förän man får åka hem. Företaget KOMMER att gå kanon om jag får öppna det kommer jag se till :)...Ha det så bra!!

2009-02-05 | 10:38:46 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0