En vanlig frukostmorgon

God morgon!

Nu har jag ätit min frukost som idag faktiskt inte bestod av jordnötssmör, jo lite gjorde den men inte mycket. Idag åt jag en vanlig frukost bestående av en dubbelsmörgås med jordnötssmör, ett glas minimjölk, 0,5 proteindrink och multivitamin och c-vitamin. Det var riktigt gott med riktig frukost och även om det inte var den största frukosten så vill ja ta det lugnt till en början.

Ser kanske lite torftigt ut men jag hade inte mycket i kylen efter att ha ätit JS i 3 veckor haha!

Jag sov som en liten prinsessa i natt och funderade en hel del på hur jag ska lägga upp träningen och kosten nu när jag som sagt inte går på JS-dieten längre. Visst jag ska försöka äta lite till varje mål men inte alls lika lite som en liten JS klick haha. Jag kommer att köra tung träning from nu och dra ner lite lite på mina övningar, så får vi se vad det resulterar i. Idag blir det träning och jag sitter och funderar lite på vad jag ska köra, vad jag anser viktigast. Jag tycker rygg är absolut viktigast på mig men eftersom jag har sån grym träningsvärk i ben och rumpa och kan därför inte köra riktigt tunga marklyft så får det bli axlar och armar idag istället och även lite cardio, har dock inte tänkt ut vad det blir riktigt ännu men jag kör det jag blir sugen på när jag kommer dit. 

Till lunch idag kommer det bli räksallad! en egen komponerad, såååå gott verkligen, till det kommer det bli en vinigrett (stava det så?) . Ev kanske kanske det blir någon brödbit till men det beror på när träningen blir av.

Ska bli riktigt kul att börja handla igen och inte springa till JS hyllan direkt och ut, det är ju endå en social grej att gå och storhandla vilket vi alltid gör tillsammans i vår lilla familj:), så ska det vara!

/Ellie

Daniel

Precis detta jag menat innan! Det är pga sånt här vi läser din blogg! :-) Du fullföljer ALDRIG någonting och för oss läsare är det enormt underhållande!

2009-02-27 | 10:33:18 |
Ellie

Jag kommer fortsätta gå på diet MEN inte på JS. Jag ville testa den och testade i 3 veckor. Jag tror knappast ni varit mer glada om jag gått 4 veckor heller. Jag kommer äta lite och träna cardio och vanlig styrka precis som på dieten men med lite mer kolhydrater.

2009-02-27 | 10:39:00 | http://ellielilja.blogg.se/
sid

MINIMUM 4v för ett resultat som är bra. Du klarade 3 veckor med fusk? Varav du laddade en gång för mycket samt fuskade och åt kolhydrater när du inte skulle.



På det tränade du för långa och utdragna pass. Tänk om du hade följt dieten helt och tillåtit din kropp anpassa sig. Sen förstår jag inte vad målet är med att slänga in MASSA kolhydrater nu, oavsett om du ska gå på JS-Dieten eller ej. Du har antagligen PRECIS börjat anpassa dig för en ketodiet och då slänger du in kolhydrater....



Aja önskar dig lycka till oavsett val.

2009-03-01 | 06:02:19 | http://www.fitnessguru.se
Ellie

Sid: vem har pratat om massa kolhydrater?, inte jag iallafall. Jag laddade enbart för att du skrev att man skulle göra det varje vecka, hade du tyckt något annat hade du skrivit anorlunda mot vad du gjorde. Fuska gjorde jag inte!, det är lite kul för innan när jag åt räkor istället för proteindrinkar så åt jag tom mindre kolhydrater än vad jag gjorde när jag drack protindrinkarna. Min knäckemacka jag åt på natten innehöll endast 9 g kolhydrater vilket gjorde att jag hamnade på ett kolhydratintag som låg precis där jag låg när jag drack proteindrinkarna så jag fick inte i mig några extra kolhydrater alls den dagen. Jag är nöjd med min viktnedgång och kommer fortsätta men absolut inte med MASSA kolhydrater som du påståd.

2009-03-01 | 09:45:10 | http://ellielilja.blogg.se/
sid

Ursäkta trodde du drack 0.5 liter JUICE till frukost och inte VP2 :)

2009-03-01 | 13:41:19 | http://www.fitnessguru.se
Ellie

Sid: nej det var inte juice utan protein.

2009-03-01 | 20:12:31 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0