Att vara vältränad?

Hej läsare!
Jag måste fråga er en sak, vad betyder ordet vältränad? vad är vältränad för er? hur ser man ut då?.

Det är något jag undrat väldigt länge. Många i modellvärlden kan tycka att en benig modell med inga lår och armar är vältränad, en annan kan tycka att en person som tränar är vältränad, eller att de enda som är vältränade är bodybuildare. Vad anser ni?

jag tycker att en vältränad person ska träna flitigt både styrketräna och köra konditionsträning. Vara i bra form men av den anledningen måste inte kroppsfettet ligga på 2% utan kan mycket väl vara normalviktig. Att vara sund i allmänhet anser jag vara att man är vältränad. En tyngdlyftare som har mer kroppsfett är ju självklart vältränad men jag tror många inte ser dessa personer lika vältränade som en som är "fit" med lågt kroppsfett och väl markerade muskler. Vem säger egentligen att dessa är vältränade? att ha lågt kroppsfett innebär att även små muskler syns och man behöver inte träna grymt hårt för att dessa ska synas men blir en person automatsikt vältränad för det?. Det finns många personer som är smala i grunden men som aldrig satt en fot på gymmet, är dessa också vältränade bara för att de har lågt med kroppsfett?.

Jag anser mig själv inte direkt vältränad men muskler har jag! och jag är starkare än medeltjejen men vem säger att inte jag kan vara vältränad för det?. I andras ögon kan jag vara både smal, grymt vältränad, tjock, normal etc detta måste väll endå betyda att det inte finns något som heter vältränad? när personer kan ha så olika åsikter om saker.
 
Nu vill jag att vi reder ut detta.

Hur ser din vältränade kropp ut?.


Nu blir det lets dance...puss

Nina

Vältränad för mig är en människa med uthållighet. Jag anser att löpare/cyklister/ är vältränade.. Fitnessmänniskor och andra byggarmänniskor och de som håller till på gym. Har de en muskulös kropp och ser fit for fight ut anser jag mer att de är muskulösa.



om jag skulle tycka något om dig så är du väl bara en hobbytränande.

2009-02-14 | 07:17:21 |
Jonas

Hej! En liten fråga bara hur har du fått titeln kostexpert? Jag vill inte vara elak men låter inte expert lite överdrivet? Det verkar som du mest exprimenterar med olika dieter utan att vara expert.Inget illa ment men vad gör att du kan kalla dej expert?

Jonas

2009-02-14 | 07:50:05 |
Ellie

Jonas: Ärligt talat testar jag sällan dieter på så sätt. Jag älskar att läsa om dom för att få mig en uppfattning om det är något att lägga krut på. Tex läste jag om stenålderskost och det tyckte jag var riktigt intressant faktiskt. På träningsprofilen eller andra ställen är titeln kostexpert likaså i tidningar etc, även Sid är kostexpert där och han är inte heller en expert för en expert anser jag forskar om diverse grejer vad gäller näringsfysiologi etc som tex Fredrik Paulun, Anki sundin etc.

2009-02-14 | 10:20:35 |
Anonym

Hej!Kul svar, bara för att du läst lite om dieter och kost så kan du kalla dej expert? Om jag vore kostexpert så tror jag att jag skulle vara stensäker på hur en tävlingsdiet skulle se ut för mig själv,men det kanske du vet?

Happy Valentiene

2009-02-14 | 21:50:38 |
Pernilla

För mig handlar det om uthållighet och styrka. Själv tränar jag mest för att må bra, orka jobba med det jag gör fram till pensionen och hålla sjukdom på avstånd..

Ha en fortsatt trevlig söndag.

2009-02-15 | 17:00:20 | http://bumbisplace.blogspot.com
Emil

Vad har Sid med saken att göra huruvida om du kan kalla dig för kostexpert? Tycker du kan stå för din egen titel.

2009-02-17 | 21:45:18 | http://body4future.wordpress.com
Ellie

Emil: Det var inte det som var grejen utan det var någon som sa att personen i sammanhanget inte gått ner 11 kilo i fett. Då sa jag att det vet jag inget om eftersom dt inte är min klient och vet inte hur personen fått sina resultat och vad de gjort för att fastställa hans viktnedgång. Om det nu var det du undrade. Självklart tappar man endel vätska när man går ner i vikt men hur mycket av dessa 11 kilo som var vatten eller inte vet nog kanske sid bättre eftersomd et som sagt är hans klient och han har följt honom bäst.

2009-02-17 | 21:50:39 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0