Då var jag igång igen...

...med att baka hihi. Det är rätt kallt inne nu när det är -4,1 grader ute och snön ligger som ett tjockt vitt täcke utanför. Då passar det jättebra att baka lite för att få upp värmen och julkänslan. Idag blev det bullar som stod på schemat och det blev äpple/kanel bullar och vanliga kanel. luktar det nog bullar i hela kvarteret haha!. Tänk så kul det är att baka!, faktiskt mycket roligre än att laga mat även om mat faktiskt är godare så finn det inget härligare än att baka något riktigt gott och känna den färska lukten av tex bullar eller några riktigt goda kakor hihi. Jag hittade faktiskt en tidning med BARA recept på bak och jag tror faktiskt inte jag hittat någon tidning tidigare med enbart bakning. Hoppas den kommer fler gånger för den var super!. Hembakat heter den och kommr från tidningen hem trevligt, det fanns bla massor med kakor, surdegsbröd och saffransbröd så här i juletider:).


Här har ni sjuklingen:P


Några av bullarna jag bakade. Jag gillar inte bullar med pärlsocker och det är förklaringen till varför det inte finns något på:P hihi. Inget slår nybakade kanelbullar!, visst?


Tidningen ja pratade om!!


Vår bakgård tidigare idag!, myyyysiigt.

I morse när jag vaknade såg jag att det ar massor med snö ute, när jag kollade ut mot verandan såg jag ingen gran. Tankarna började snurra och jag börjadefundera på om någon hade tagit den, nej då inte alls den hade blåst ner av stormen som varit i natt. Det blåste så mycket att vår namnskyltpå dörren flög iväg och vår flagga som sitter på garageväggen hmmm!.
//kram



Anonym

vart är alla tränings bilder hehe :)

2009-12-19 | 17:01:37 |
Ellie

Anonym: Ja du det var en vecka sedan jag tränade så det kan bero på det men jag lovar att lägga upp så fort jag börjar igen:)

2009-12-19 | 21:40:53 |
Anonym

okej då får man väl snällt sitta å vänta på att du ska börja hehe :)

2009-12-20 | 12:47:40 |
Ellie

Anonym: ja ni får väll det hihi:)

2009-12-20 | 20:56:50 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0