Besök på akuten

Hej läsare!

Hoppas ni haft en underbar jul. Jag har både haft en bra jul och en mindre bra. På julafton var vi hemma hos mina föräldrar och firade med massa mat och en del julklappar och bara hade det lugnt och skönt. Jag fik en hel del julklappar bla:

Ett par mysbyxor
Lite pengar
lacklegings
Duschgel i små och en sto flaska med massa olika hoda dofter bla hallon!.
Fonudation och leppstift
julskum
Presentkort på ikea
mm mm

På juldagen var det en mindre lyckad dag. Vi skulle ha en liten julfika med andys pappa och syster och hennes sambo, jag hade bestämt att ta med en tårta som jag skulle göra på jobbet i form av en prinsesstårta. Allt gick bra tills jag skulle mjuka upp marsipanen i micron (det gör man för att det ska bli lättare att arbeta med den, den ska dock bara vara inne etyt par sek). Jag lägger in marsipanen i micron och går iväg och gör lite på tårtan. När jag sedan skulle ta ut marsipanen tar jag tag i den och möts av en fruktansvärd smärta som inte finns av denna värld. Då upptäckte jag att den hade smält och kokande socker vet vi ju alla hur varmt det blir!.

Jag fick panik och slängde mig till diskhon och försöker febrilt få bort marsipanen som bränner i handen. Jag har nog ALDRIG haft så int i hela mitt liv, det brände och sved som om hela handen brände. Jag sköljde handen i 1 timme utan att det blev ett dugg bättre. Så fort jag drog bort handen från strålen brände det som eld och jag grät nog i ett par timmar av smärtan.

Vi bestämde oss därför att ringa akuten och fråga vad vi skulle göra och de tyckte vi skulle komma upp direkt. Resan dit var nog en mardröm, jag skrek, grät om vart annat eftersom det brände något så fruktansvärt. Väl där fick jag sitta under kallt vatten igen så sammanlaggt satt jag nog 1,5 timme så jag frös något så fruktansvärt och skakade i hela kroppen säkert pga av chock också. När läkaren kom sa han att det kunde vara en andra och tredje gradens brännskada men det är svårt och veta innan det laggt sig så jag ska komma tillbaka på söndag för att utreda det.


En söndergråten Ellie på akuten.


Tyvärr ser man inte brännskadan så mycket här i från men man ser att fingrarna är lite svullna, och ont gjorde det kan jag lova!!


Så här ser man ut nu, vackert!

I värsta fall måste jag ta mig till linköping till brännskadekliniken och utreda om det är något som kommer att påverka min rörlighet i fingrarna när det läker sedan men det får vi veta på söndag.

Igår fick jag morfin på akuten+ att jag fick hämta ut en stor burk panodil, morfin och ett annat smärtstillande medel ifall jag skulle behöva. Sån tur är har jag inte behövt det ännu.

Som ni förstår var det ingen lyckad dag igår, dock blev min tårta klar mellan gråtattackerna och senare på kvällen satt jag söndergråten i andys syrras hus och åt tårta.

Idag ska jag och andy gå på bio, det blir vår lilla julklapp till oss båda, vi ska se new moon då vi såg 1:an här om dagen och det var en av mina bästa filmer jag sett. Det ska bli riktigt kul!.

Nu ska jag fixa lite julmat här hemma då vi inte hunnit äta något här hemma ännu. Ha det bäst och god fortsättning på er!

Jag, Andy och Kiwi önskar er en riktig god jul och gott nytt år!!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0