Sammanfattning av vårt lantliga besök

God dag i fina vädret!

Vilket underbart väder det är ute idag!, här i Norrköping skiner solen massor men det är väll typiskt så här några dagar innan semestern tar slut och alvaret är här igen.

Jag hade ett riktigt trevligt dygn på landet från torsdag till fredag och nu i efterhand kan man inte skymta med att man längtar tillbaka till lantlivet. Ja för trot eller ej så har jag faktiskt varit en riktig bondunge haha!, nej så farligt är det inte men jag har nog mest bott på landet under min uppväxt. Bla har jag bott på en gård med 2500 grisar (luktade inte tårta precis!), hästar och får+ att jag bott på ett par andra ställen på landet där det inte finns någon stress alls, åkte buss fram och tillbaka till skolan vinter som sommar och minst 60 min varje dag fram och tillbaka. Det är verkligen livet!.

Vi letar ju som sagt efter ett hus och jag är riktigt kräsen vad gäller hur mitt hus ska se ut, jag vill att det ska vara i stortsätt helt nyrenoverat men en mysig trädgård, men nu när jag varit på landet och liksom återupplever det mysiga med just den lantliga livet så gör det inget om det finns lite småsaker att göra så länge det inte finns FÖR mycket att göra. Det ska ju endå finnas gott om potensial.
Så lite bilder från mitt härliga dugn på landet!:


Ha ha Jonas i sin fina regnutstyrsel, det regnade och åskade VÄLDIGT MYCKET tyvärr. Jonas släkt äger sommarstället och bra mycket mark runtom "avis"

En grymt vacker regnbåge sträckte sig över oss!

Andy och Jonas

Självkalrt grillade vi!, jag grillade kycklingfile och sjömansbiff, champinjoner, mina hemmagjorda vitlöksbröd gjort på rapsolja och riven vitlök och sallad!

Dagens grillkock: Ponta!

Min mat! hemmagjord potatissallad, sallad, grillad kycklingfile och mitt grillade vitlöksbröd!.

Det var en så grym utsikt över åkrar och ängar! (det bästa med landet är att man kan klä sig hur man vill utan att någon bryr sig :P).



Den vackra utsikten



Som sagt det var nog det vackraste jag sett!



En stor lada en liten bit från huset var också deras

Kiwi var som i himelriket då hon fick springa fritt, en stor anledning till att man vill flytta till landet, Kiwi älskar landet!

Huset med stort H som de håller på att renovera en smula.

En liten del av den STORA tomten

Gästhuset där Jonas och ponta sov. Vi fick sova i en dubbelsäng i stora huset med duntäcken, lyxigt va!?

Under kvällen drack jag endast 2 drinkar då jag inte alls var på något vidare festhumör, detta ledde till att jag somnade redan vi 10 på kvällen haha!.

Nu ska jag plugga lite på körkortet sedan kanske jag hoppar upp på crossen då det blivit väldigt dåligt med träning denna vecka. Andy har börjat måla sovrummet igen, måste bli klara med det innan jobbet börjar på måndag!.

Kram!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0