Vår lilla resa

God morgon!


Vaknade vid 9 i morse och var helt slut efter gårdagen. Vårt lilla äventyr till Örebro blev en lyckad liten resa men usch vad jag är trött nu!, det är inte klokt vad lite sol och syre kan göra. Jag gillar egentligen inte att åka bil så länge som vi gjorde då jag tycker det är såå tråkigt och jag hatar att sitta still så länge. Vilken tur att jag hade med mig nya  body och fitness magazine och då blev det genast lite roligare.


Hela familjen stannade vid Odensbacken tror jag det hette för att fika och det var så grymt varmt att jag lika bra kunde sitta kvar där och bara ha picknik i gräset, åh gud så gott det var att äta! Allt blir verkligen mycket godare när man är ute. Kiwi var överlycklig hela tiden och bökade runt i gräset.



Sommaren börjar verkligen ta form, dessa träd finns det 9 st av på vår gård och det ser så underbart fint ut nu när de slagit ut!.



Jag under pickniken i den strålande solen!

Andy mumsasde glatt påen saltängsbulle från mitt jobb:).

Kiwi var sprudlande glad hel dagen!

He he pappa och mamma trivdes också som fiskar i vattnet!

När vi väl tyckte att vi var klara och vi hade ätit upp vår lilla matsäck fortsatte vi  mot Örebro. Väl därgick vi en runda på stan och jag hittade massor medsnygga klänningar som jag skulle velat ha på min systers bröllop i sommar och de flesta satt perfekt MEN från tuttarna och upp satt de för tight för min smak och man ser mer ut som om man är korvstoppad. Annars satt de superbra men det blev ingen klänning, jag får fortsätta leta här i Norrköping helt enkelt. Sedan köpte vi blommor till min mormors grav och så blev det lunch på ett cafe och då blev det en kycklingsallad för hela bunten.  Efter några timmar på stan åkte vi till graven och satte blommorna, tände ett varsitt ljus i kyrkan och skrev i gästboken och så tog vi bilen ut till Mariebergs köpcentrum lite utanför Örebro och handlade lite och så åkte vi hem.


Jag och andy hittade en chokladbutik med massor med goda tryfflar och praliner och självklart köpte vi tre var och mumsade på:)

Lunchpaus!

Fick tyvärr inte med hela kyrkan men men

Här ligger min kära mormor och hennes föräldrar.


Vi var inte hemma förrän vid 9 och då blev det rederiet ett par avsnitt och så kallade sängen. Vår dag blev riktigt lyckad och Kiwi var med hela tiden (utom i köpcentret då hon fick stanna i bilen)så hon sov som en stock när vi kom hem sedan. Idag blir det storhandling och så hoppas jag att jag kan lämna in mina glasögon då mitt ena glas har hoppat ur bågarna (har hänt 4 gånger nu)så jag har inte kunnat använda dom på flera veckor. Det kommer helt enkelt att bli en dag ute i solen så jag hoppas ni också tar vara på solchanserna nu.


Kram kram






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0