Mycket gjort

God kväll!!

Vilken härlig dag det varit idag!, det känns som att ja hunnit med en hel del och det känns ju riktigt skönt att få saker gjorda. Dagen började först med handling av nödvändig mat så nu klarar man sig i alla fall till löningJ. Sedan vart det mitt fjärde träning för veckan. Först trodde jag inte det skulle gå så bra eftersom jag precis som under veckan hade grym huvudvärk, men konstigt nog försvann den när jag kom in på gymmet så det blev ett rätt bra pass endå. Det blev armar som stod på schemat. Så här gick det:


Bicepscurl med Z-stång: 17kg*4set*8reps


Hammarcurl: Här körde jag lite på känn bara och räknade inte alls vare sig set eller reps. 11 13,5 8,5kg använde jag mig av och säkert 6-7 reps.


Liggande bicepscurl: Här är en kanonövning som för biceps och man får grym kontakt, bild på övningen nedan. 27kg*3set*8reps


Pusch down med stång: 36kg*8reps*3set


French press: 22,5*3set*8reps


Hantel kickbacks: Denna körde jag mest för att pumpa ur triceps ordentligt. 6kg*3set*12reps


Detta var dagens pass och jag blev faktiskt riktigt nöjd ändå. Har suttit ner nu ikväll och kastat om träningspassen lite och ändrat lite i schemat för att det ska passa lite bättre till jobbet och då blev det så här:


Mån: Vila

Tis: Vila

Ons: Rygg, Mage

Tors: Ben vader

Fre: Vila

Lörd: Axlar

Sönd: Bröst


Tror jag blev rätt nöjd faktiskt, jag har nog aldrig lagt träning under helgen utan har alltid velat vara helt ledig då men nu tyckte jag det passade bra och det är ju alltid bra och testa.



Startposition

...Och slutposition

...Och så lite grymt:)

Efter träningen vart det städning med Andy och även tvättstuga. Nu sitter jag och ska äta:

Min lättkesella med fun light och frysta hallon och blåbär, mums!!

Så det kan bli :). Så här blev det när andy skulle steka fisk tidigare ikväll:).

Snart blir det sängen men först ska vi kolla lite på film, imorn är det jobbet som kallar.
Vi ses då..kram!



Anonym

såg att armar inte fanns med på ditt veckoschema?

2009-04-20 | 07:52:33 |
Ellie

Anonym: Oj förlåt armar ska vara på lördagen tillsammans med axlarna.

2009-04-20 | 09:16:33 |
Fredrik Johansson

På vilka grunder kallar du dig "fitness-freak"? Själv tränar du ju ungefär som vilken svensson som helst och äter som densamma?

2009-04-20 | 18:36:35 |
Ellie

Fredrik: Bara för att man kallar sig fitness freak betyder det inte att man tränar 7 dagar i veckan och bara äter torsk. Fitnessfreak för mig handlar om att man äslar att träna och äta bra och att man gillar just sporten fitness. Fitnessfreak betyder helt enkelt att man älskar fitness och inget mer med det. Dessutom vet jag MÅNGA "svenssons" som äter lååångt ifrån vad jag gör, visst finns det säkert dom som äter mycket mycket bättre än mig men det är inte upp till mig och har inget med fitnessfreak at göra, jag tävlar ju knappast om vem som äter mest nyttigt.

2009-04-20 | 19:31:05 |
MonaLisa

några frågor =)

hur lång är du och vad väger du?

kär du bara styrka? såg ingen cardio på schemat?

2009-04-20 | 21:23:09 |
Liz

Hej!

kul blogg!

en fråga, om du skulle värdera din form i dag, typ betyg 1-10, hur nöjd är du då!?

kram! =)

2009-04-20 | 21:24:32 |
Ellie

Monalisa: jag är bara 158 cm lång men ärligt talat vet jag inte riktigt hur mycket jag väger, tycker det är ointressant just nu men jag skulle väll tippa på runt 61 kg tung :P haha



Liz: Tack!, hmm du det var en svår fråga faktiskt, jag är inte alls nöjd med formen om man ser det så men jag är inte missnöjd heller. Jag har valt att vara i den form jag är i nu men det är klart man vill vara mer "fit" men den tiden kommer den med:). Kanske en 4 om jag ska se det från det dåliga håller haha.

2009-04-20 | 22:34:51 |
Ellie

Monalisa: Sorry glömde svara på en av dina frågor. Jag kör cardio när jag känner att jag hinner och jag försöker få in det så det blir 1-2 pass i veckan och då kan det bli allt möjligt från långpromenader, intervaller, crosstrainer mm mm.

2009-04-21 | 08:43:30 |
siv

du... ser kanske inte så fit ut på bilderna direkt.......

2009-04-21 | 14:35:25 |
Ellie

Siv: det är jag inte heller

2009-04-21 | 20:16:32 |
Jonas

Hej! Hoppas att allt funkar bra på jobbet o att du har trevliga kollegor.När det gäller din träning undrar jag hur du har lagt upp tunga perioder vs lättare? Sen kan man ju alltid säga att rund också är en form.

2009-04-21 | 20:59:07 |
Ellie

Jonas: Tack jobbet går superbra och jag trivs väldigt bra med mina 2 arbetskamrater:). Ja jag har oftast ingen lätt period inräknad utan jag tar en lättare period när jag känner att jag behöver och den kan vara mellan 2-3 veckor beroende på hur kroppen känns. Ja men visst är rund en form:)

2009-04-21 | 21:51:15 |
Anna

Blir så trött på människor, du är väl inte rund? Du är normalt fin och smal anser jag. SKönt att du fått ett jobb du verkar trivas med!

2009-04-22 | 07:15:19 |
Ellie

Anna: Tack gumman!, nej jag skulle uppleva mig själv som precis som du säger helt normalviktig för det vet jag att jag är sedan om man ska börja jämföra sig så är jag säker tjock om man nu skulle jämföra med fitnesstjejer vilket jag tror de flesta gör....stor kram till dig

2009-04-22 | 09:12:51 |
Anna

Huvudsaken att man mår bra och är hälsosam, vad gäller kost och motion, vilket jag inte tvekar på att du är ;) Vem säger att det är hälsosamt att leva som fitness tjejer gör? Gör vad du tycker är bäst för dig och ditt liv, sen om du vill tävla så gör det! Kram!

2009-04-22 | 09:31:32 |
Ellie

Anna: Ja jag är hälsosam! sedan ingår det ju i mina arbetsuppgifter att avgöra kvaliten på produkerna genom provsmakning men det betyder ju inte at man äter hela bullar, kakor etc. Så länge man har detta i beräkningarna så är ju inte det farligt heller. Att leva som fitnesstjejer gör under diet är absolut inte hälsosamt och det är alla som tävlar i fitness överens om men under kortare perioder är det inget som är farligt. Så ingen kan säga att fitnesstjejer lever hälsosamt, leva hälsosamt under offseasonperioder gör nog de flesta men under diet blir ingen hälsosam då det kräver underskott, ibland stora underskotter energi för att komma dit man vill...kör hårt!

2009-04-22 | 21:35:28 |
Anonym

Rund är en fin form, men inte i fitness

2009-04-24 | 13:56:58 |
Ellie

Anonym: jo det är helt sant men innan man kan bli "fitness" måste man vara nöjd med sin muskelmassa och är man inte det så gäller det att bygga vilket jag försöker göra göra så mycket jag kan. Därefter är det bara att dieta för att se "hur bra man blivit", det tycker iallafall jag.

2009-04-24 | 23:01:54 |
Anonym

Om jag vore dig skulle jag köra hörepsare 25 reps och det tyngsta 10-12 reps. Du behåller volymen men blir mer fit. När du sedan blivit av med "babyfettet" kan du köra lite tyngre. Bara ett tips. Testa ett halvår får du se. Nu när du jobbar på kondis så tror jag att det slinker ner ett och annat i hålet mitt i anisktet oxå, så din form kommer nog bli rundare om du tänker om :) kram på dig

2009-04-25 | 13:44:25 |
Ellie

Anonym: Ja jo det är ju alltid något man kan testa men vi får se lite längre fram, just nu vill jag bara köra tungt. Att man blir rundare måste man inte bli bara för att man jobbar på bageri, att smaka små bitar av det man måste smaka på är som sagt inte farligt så länge man har det med i beräkningarna. Tack för tipset!

2009-04-25 | 21:28:15 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0