Klockan är mycket...

..och jag ska gå och lägga mig, det är ju trots allt en dag imorn också:). För att sumera dagen lite har det varit en härlig dag med jobb från 11-17,15 och därefter blev det storstädning hemma. De sista timmarna innan sängen spenderades framför tv'n och rederiet:) haha.

På jobbet har bakat lite, bla gjorde jag mina första 2 tårtor och det blev 2st prinsesstårtor och de blev grymt fina:). Dessutom gjorde jag stora chokladcookies som var beställda och så skar jag upp skorpor som är vår specialite.


Min första prinsesstårta:)

Ne he nu måste jag sluta, min proteindrink väntar....och....SÄNGEN!!

God natt!

Anonym

Hur ser din träningsväcka ut, eller har latmsken tagit över?

2009-04-28 | 08:15:41 |
Ellie

Anonym: Jag ska inte behöva uppdatera bloggen varje gång jag tränat eller inte då har det gått för långt när man måste bekräfta varje träningstillfälle och så vill inte jag ha det. Jag bloggar precis när jag känner att jag orkar och vill inte bara för att ni ska se "hur bra jag är".

2009-04-28 | 09:11:19 |
Nina

Gud så fin tårta. Jag blev sugen på att äta upp den

2009-04-28 | 10:46:25 |
Lina

Fin tårta! Kul att du hittat ett jobb där du får använda ditt intresse för bakning :)

2009-04-28 | 13:13:09 | http://likar.blogg.se/
camilla

du verkar inte träna så mycket

eller hårt

varför tar man då proteinpulver? förvirrad!

2009-04-28 | 13:47:19 |
Anonym

Jag trodde det var en träningsblogg i första hand, det jag tycker är intressant.Tårtor, kakor och allt möjligt annat som inte tillhör fitnesvärden kan kvitta. Det finns andra trevliga mer seriösa träningsbloggar så jag håller mig till dem fortsätningsvis. Rulla på bland kakor o tårtor :)

2009-04-28 | 16:47:06 |
Ellie

Anonym: Man är inte mindre seriös bara för att man väljer att inte skriva ALLT i sin blogg. Jag har gjort det misstaget förut att skiva om allt och det kommer jag inte göra härdan efter eftersom det är många som tror de känner mig bara för att de läser min blogg. Jag tränar och skriver det ibland och jag gillar även att skriva om mitt jobb, jag hoppas du vill läsa bloggen men vill du inte så tvingar jag dig inte.

2009-04-28 | 17:26:24 |
Ellie

Camilla: Jag tränar 4 ¨ånger i veckan tung styrketräning men jag skriver inte alltid att jag tränat då jag har andra saker att göra på dagarna. Skälvklart skriver jag ibland men jag hinner inte blogga lika mycket som förr. Att äta proteinpulver måste man inte göra bara för att man tränar, det är för att minska muskelnedbrytningen och måste inte ha med träning att göra.

2009-04-28 | 17:28:42 |
Ellie

Nina: ha ha det förstår jag!! men man blir inte lika sugen när man jobbar med det varje dag :) sedan är ju tårta alltid gott:)



Lina: Ja jag gillar att baka och det är ganska bra att jag fått det jobbet, att vara konstrådgivare betyder inte att man inte kan vara intresserad av bakning och inte kan jobba på bageri. Så jag trivs väldigt bra med det:)...

2009-04-28 | 17:32:39 |
Sara

Något du ska udvika mest av allt är väl kolhydrater för att hålla formen? Bröd, pasta, potatis o ris eller har jag fel. Min boyfriend har tävlat i flera år och gör så.

2009-04-30 | 05:35:58 |
Ellie

Sara: Nja både ja och nej. För att hålla formen krävs att man äter så det blir en balans med det man gör av med och det man äter dvs +-0. Vill man gå ner i vikt krävs ett underskott av energi och för att bygga muskler ett överskott. Vad man äter spelar egentligen ingen större roll eftersom kcal är kcal. Vissa väljer dock att dra ner på kolhydrater framförallt och det tror jag beror på att det inte har lika stor roll i kroppen som andra näringsämnen då kolhydrater mest används för bränsle till hjärnan (utan kolhydrater blir man slö, dålig koncentration etc).

2009-04-30 | 07:16:06 |
Sara

Du säger att en kcal är en kcal, då kan man leva på att äta 2000 kcal godis. Bara du gör av med det? Jag tycker det verkar konstigt

2009-05-02 | 09:52:13 |
Ellie

Sara: Ja rent generellt sätt är det så enkelt. Du kan välja att äta en pizza om dagen om du vill också för det handlar fortfarande bara om hur många kcal du får i dig. Självklart är det ju inte bra att bara äta godis eller en pizza om dagen då du med stor sannorlikhet får en rad olika brister som kan göra dig sjuk men annars så är det faktiskt så enkelt.

2009-05-02 | 10:13:25 |
Sara

Det låter patetiskt.

2009-05-05 | 16:46:44 |
Ellie

Sara: ja det kanske det gör men man kan inte göra något åt naturen!

2009-05-05 | 19:48:09 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0