Introduktion på nya jobbet!

Hej vänner!


Nu har jag kommit hem efter att ha varit hos mina föräldrar ända sedan jag slutade jobbet. Gick förbi dom då de hade tagit hand om Kiwi. Min första dag på jobbet gick superbra! Jag kan kassan helt utantill och priserna också och det var ju grymt bra då det var riktigt bra med folk i butiken idag och det beror väll på att folk vill ha något gott till påskfikat J . Nästan alla bullar gick åt och alla kransar och längder och det är ju skönt för eftersom det ska vara storhelg så kan vi inte rabattera dom bröden som "gårdagens bröd" då vi inte har öppet igen förrän på tisdag. Det blev en del bröd kvar dock och istället för att slänga så tog jag med en hel drös bröd hem, några fick vara kvar som jag frös in men resten tog jag hem och delade lite med mina föräldrar. Nu har man bröd så man klarar sig i alla fall ett par dagar :) hihi.

Det var en hel del saker att tänka på och på en dag blir det lätt att hjärnan blir överhettad av all info men det ska nog gå bra, en sak var ganska svår som jag fasar över till på tisdag men men den dagen den sorgen :) . Idag var det sista dagen för semlorna och det hade folk verkligen utnyttjat genom att köpa en hel del faktiskt.


När jag kom till jobbet imorse var Susanne där och gav mig, Malin och Viktoria (tjejen som slutade idag) ett varsitt påskägg. Det var grymt snällt för det är så saker som gör allt så mycket roligare tycker jag. Självklart har jag ätit av det redan nu, ja det är ju faktiskt påsk:) .


Ingen träning idag och det är inte så konstigt, jag sov knappt en timme i natt då jag var så nervös för dagen och hur det skulle gå+ att jag låg och drömde fast jag bara låg och slumrade?, det kändes jättekonstigt för oftast när jag drömmer så är jag i riktigt djup sömn då kan alla rycka i mig utan att jag skulle bry mig. Det konstiga var att jag drömde om att jag var på en kryssning och att båten sjönk. Med mig hade jag Kiwi och jag tror faktiskt inte hon klarade sig :( , Usch vad jag hatar såna drömmar. Har hänt att jag vaknat av att jag legat och storgråtit.


Det var min dag det, hoppas ni haft en underbar dag och att ni kommer få en fantastiskt skön helg med mycket god mat och godis :) , det är ni värda!.


Kram!



Anonyma S

Blir det någon träning i helgen? Glad påsk!

2009-04-10 | 06:34:59 |
chrille

Hoppas du kommer trivas på jobbet å glad påsk!

2009-04-10 | 07:04:05 | http://grimgoth.blogg.se/
Roger Häggström

kul att de går bra på nya jobbet.

kul med påskägg också

akta dig för påskkärringar bara......min egen har flygit till blåkulla nu.

Eller så va de till sin mamma i Kiruna jag har glömt haha

Gla påsk på dig

2009-04-10 | 10:00:00 |
Ellie

Anonyma S: Hmm det får vi se blir ev på lördag för att bli av med lite påskmat och godis:) haha men jag får se hur gymmet har öppet. Glad Påsk på dig!

2009-04-10 | 11:00:57 |
Ellie

Chrille: Tack! det tror jag mycket säkert att jag kommer, bara jag kommer in i jobbet och lär mig allt så brukar jag trivas som fisken i vattnet. Jag gillar inte att vara ny på jobb jag känner mig för tok dålig och perfaren haha. kram och glad påsk!



Roger Häggström: haha ja jag har faktiskt sett några påskkärringar och de är nog ungefär som getingar för mig, jag springer (asg). Hoppas du får se din påskkärring snart då, eller du kanske ser henne igen nästa år?:), mamma? hmmm det kan nog vara bra att kolla upp det kära du haha! kram på dig! och glad påsk!

2009-04-10 | 11:04:54 |
Roger Häggström

Hoj igen

Glömde ju underteckna med "ragwald den förskräcklige"

de e alltså fru ragwald som pyst till kiruna

2009-04-10 | 14:52:07 |
Jonas

Glad påsk på dej och din hårdrocksångare! Du måste vara ganska unik för om det jag läst så drömmer man bara när man inte sover djupt,men det kan ju vara fel.

2009-04-10 | 20:00:08 |
Ellie

Roger Häggström: Självklart! jag förstod att det var du så det är lugnt :). Ja ja har frun flygit iväg, stackare hihi...kram!



Jonas: Tack detsamma!. Jo jag vet jag har också märkt det men jag känner också skillnad på om jag sover bra och inte, ligger man och är medveten om exakt allt som händer och vänder och vrider och nära att ramla ur sängen så sover man sällan bra. Sover man dock djupt att man nästan dregglar ner hela kudden och knappt kan vakna på morgonen så är det nog rätt djup sömn, vad tror du?...kram

2009-04-10 | 20:28:16 |
Jonas

Hej! Om man ligger och är medveten om allt som händer omkring sig under natten så sover man inte, det måste väl t.om. du inse.Djupsömn så sover du och är helt borta när du är i remsömn så är du nära vaket tillstånd och drömmer oftast så att du kommer ihåg vad du drömt.Detta är sånt jag läst men enligt min erfarenhet så stämmer det.Du vaknar oftast piggare om du drömt precis innan du vaknar eftersom du inte är nere i den djupa sömnen.( det verkar som du är väldigt stressad eftersom du verkar sova dåligt)

2009-04-11 | 20:36:50 |
Ellie

Jonas: Jo självklart vet jag att om man är medveten om saker som händer omring när man sover så sover man ju inte djupt. Det var precis det jag menade. Jag håller nog med att man blir piggare om man drömmer men denna gång när jag sov så drömde jag trots att jag var "nästan" vaken. Det låter konstigt, jag vet men så var det. Pigg var jag garanterat inte när jag vaknade iallafall.



Nej jag är inte stressad dock var jag nervös över hur det skulle gå på jobbet vilket vem som helst säkert blir första dagen...ha det!

2009-04-11 | 21:03:32 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0