Hög på socker

Herregud säger jag bara! Vilken hemsk känsla man har i kroppen efter allt godis man ätit. Jag blev helt chockad när jag märkte hur mycket godis vi fått! Bara jag hade fått 917g godis totalt av min syster, mamma och pappa, och hälften av det andy fick på jobbet+ lite som jag fick från jobbet men som jag åt en del av igår. Jag mådde illa bara jag kollade på hur mycket godis det var. Det är i dessa tider man inte fattar att folk köper kilovis med godis och smäller i sig. Man mår extremt dåligt efteråt om inte pga av ångest så är det fysiskt man mår dåligt. Man känner sig svullen, smaklökarna avdomnade, trött och väldigt seg och hängig. Efter att jag ätit lite godis blev jag så trött att jag somnade i sängen som om jag inte sovit på ett år.

Ja det var absolut inte lite godis!


Jag förstår inte hur jag ska kunna äta allt detta. Efter påsk om jag blir sugen på godis kommer jag nog MAX köpa 100g godis för det räcker nog väldigt bra. En påse godis som jag oftast köper brukar ligga på runt 300g och det är alltid FÖR mycket, det slutar allt med att man mår såå illa att man knappt orkar äta något mer under hela dagen. Jag har egentligen aldrig gillat godis då jag tycker det är för sött, är det något jag absolut gillar i godisväg så är det choklad eller guldnougat. Varför blir man då alltid så sugen på just godis? Det är nog jag alltid undrar.


Någon som har något bra svar?


Ne he nu ska jag fortsätta vara hög på godis och jag tror säkert min blodsockerkurva är högre än någonsin just nu, USCH!

Annars har dagen varit jätte mysig . Har varit hos mina föräldrar och ätit påsk mat tillsammans med min syster, hennes festman och sambo Fredrik, mina systerdöttrar Jennifer och Chloe, och Fredriks föräldrar som vi träffade för första gången idag. Därefter gick mina föräldrar, jag och Andy ut på en promenad med Kiwi och precis nu har vi varit på en långpromenad i mörkret med Kiwi. Det var skönt och röra sig måste jag säga!.

Nu ska vi snart sova, vi hörs imorn!



syster

Hon heter Chloe din knas

2009-04-11 | 10:34:18 |
Ellie

Syster: Men åhhh!! det är klart hon gör, så knasigt!

2009-04-11 | 12:16:47 |
Anonym

Hade inte ens dina föräldrar träffat sin systers sambos föräldrar? Trots att dom är farmor och farfar till barnen?

2009-04-12 | 12:27:37 |
Ellie

Anonym: Det är mina föräldrar som inte träffat dom tidigare

2009-04-12 | 15:45:18 |
Elinors syster

Till dig som är anonym och undrar över varför inte våra föräldrar har träffats så kan jag meddela, att för det första så har min äldsta dotter en annan pappa och för det andra så bor min yngsta dotters farföräldrar 25 mil bort så vi kan inte träffas så mycket. Så ja det var första gången de träffades. Jag förstår inte vad folk har med det att göra men nu har jag talat om det i varje fall.

2009-04-12 | 20:17:43 |
Ellie

Elinors syster: Ja du som jag sagt tidigare är folk bra nyfikna. Nu vet dom iallafall:)...puss på dig gumman min!

2009-04-12 | 20:27:14 |
Joa

Ja vad har folk med erat privatliv att göra det fattar jag inte,men man kan ju undvika att skriva såna saker.Jag har säkert fel men står det i bloggen så gör det.

2009-04-14 | 16:45:43 |
Ellie

Joa: jag håller med dig men jag tänkte från början bara skriva lite ytligt om det och inte komma in mer på det men så blev det endå tydligen.

2009-04-14 | 19:49:26 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0